تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 483383
پنجشنبه - 26 مهر 1397 - 11:46

پیروزی در آزادی

تیم ملی فوتبال کشورمان در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا در دیداری تدارکاتی موفق شد تیم ملی بولیوی را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

پیروزی در آزادی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، تیم ملی فوتبال کشورمان در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا در دیداری تدارکاتی موفق شد تیم ملی بولیوی را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.
البته این پیروزی تنها نکته این بازی نبود و حضور بانوان در ورزشگاه آزادی نکته دیگری بود که حتی بیش از پیروزی ایران بازتاب جهانی داشت.
پس از اولتیماتوم‌های فیفا، بالاخره فدراسیون فوتبال برخی خط قرمزهای خود را کنار گذاشت و با حضور تماشاگران بانو در استادیوم موافقت کرد.
بازتاب جهانی این اتفاق به حدی بود که رسانه‌های معتبری همچون سان، اکیپ، فرانس ۲۴ و چندین سایت و نشریه مهم جهانی خبر پیروزی ایران بر بولیوی را در حاشیه این اتفاق مهم قرار دادند.
هر چند تماشاگران این دیدار تیم‌های پایه فوتبال و فوتسال بانوان و برخی از هنرمندان و خانواده بازیکنان بودند، اما به هر حال حضور بانوان آن هم در شرایطی که احتمالا فیفا در تدارک قوانین سختگیرانه‌ای در این زمینه است خود اتفاق مهمی بود که بالاخره رخ داد.
به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال و تماشاگران حاضر در ورزشگاه حضور بانوان نه تنها هیچ مشکلی برای ورزشگاه ایجاد نکرد بلکه باعث شد فضای خشن و ناامن ورزشگاه آزادی پس از مدت‌ها به فضایی مثبت و خانوادگی تبدیل شود.
ادامه حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال باعث خواهد شد جو مسموم ورزشگاه‌ها اصلاح شود و بخش بزرگی از تماشاگرنماها که استادیوم را محلی برای رفتارهای ناهنجار می‌دانستند آهسته آهسته سکوها را به تماشاگران واقعی فوتبال واگذار کنند.اما در کنار بحث حضور تماشاگران، بازی تدارکاتی ایران در برابر بولیوی از نظر فنی هم نکات جالبی داشت.
سردار آزمون
سردار آزمون پس از خداحافظی عجیبش بازهم به ترکیب تیم ملی برگشت و نمایش قابل قبولی در یک نیمه حضور خود در میدان داشت.
هر چند آزمون هنوز به فرم ایده‌آل خودش نرسیده؛ اما دست‌کم در چند صحنه موفق شد با پاس‌های خود زمینه را برای گلزنی دیگر بازیکنان فراهم کند.
علیرضا جهانبخش
گلزنی علیرضا جهانبخش هم اتفاق خوب دیگر بود که در این دیدار رخ داد.
علیرضا که پس از فصل درخشان در هلند و رسیدن به آقای گلی در این کشور راهی برایتون شده بود هنوز نتوانسته خود را به ترکیب اصلی این تیم تحمیل کند. البته او پیش فصل برایتون را به دلیل حضور در جام جهانی از دست داد و ناچارا این روزها باید از روی نیمکت بازی هم تیمی‌هایش را نظاره کند؛ اما گلزنی او در دیدار ایران – بولیوی باعث خواهد شد مربی برایتون برای بازی دادن به علیرضا تحت فشار افکار عمومی و هواداران این تیم انگلیسی قرار بگیرد.
ترابی نوید یک ستاره
اما آخرین اتفاق مهم این بازی هم بدون شک درخشش دوباره ستاره جوان تیم ملی بود.
کارلوس کی روش در ابتدای نیمه دوم دیدار دوستانه تیم‌های ایران و بولیوی ۴ تعویض در فاز تهاجمی انجام داد که یکی از آنها بیرون رفتن علیرضا جهانبخش و ورود مهدی ترابی به زمین بود.
پس از اینکه تیم ملی گل تساوی را از بولیوی دریافت کرد، فشار حملات ملی‌پوشان کمی بیشتر شد و در یکی از این حمله‌ها ترابی موفق شد دروازه حریف سبزپوش را باز کند. این در حالی بود که هنوز ۲۰ دقیقه هم از ورود این مهاجم به بازی نگذشته بود.
نکته جالب درباره بازیکن ملی‌پوش سایپا این است که او برخلاف شروع کم فروغی که در رقابت‌های این فصل با تیم باشگاهی خود داشته، در دیدارهای ملی عالی کار کرده و حالا برای دومین بازی متوالی وقتی به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شود، گل برتری تیم ایران را وارد دروازه حریفان
می‌کند.
اگر این روند برای وینگر جوان تیم ملی ادامه پیدا کند، می‌تواند او را به تعویضیِ اصلی کی روش در جام ملت‌ها یا حتی سورپرایز او در ترکیب اصلی ایران تبدیل کند.