استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 798908
پنجشنبه - 24 مرداد 1398 - 11:02

پیام شهردار قم به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و آغاز هفته مشارکت‌های اجتماعی

دکتر سقائیان‌نژاد در پیامی روز ملی تشکل‌ها و آغاز هفته مشارکت‌های اجتماعی را تبریک گفت.

پیام شهردار قم به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و آغاز هفته مشارکت‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی روز ملی تشکل‌ها و آغاز هفته مشارکت‌های اجتماعی را تبریک و این روز را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

مشارکت‌های اجتماعی در جامعه انسانی امروز، جایگاهی پر اهمیت دارد و نقش آن در شکل‌گیری و بروز اتفاقات در هر جامعه‌ای تأثیرگذار خواهد بود. جلب این مشارکت‌ها و ساماندهی آن در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف می‌تواند راهبردها، سیاست‌ها و خط مشی‌های استراتژیک و ایدئولوژیک نظام حاکم بر هر جامعه را به پیش ببرد.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز این مهم در برهه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است و برای جلب بیشتر این مشارکت‌ها و حضور آحاد ملت در تشکل‌های گوناگون اقدامات موثر و تأثیرگذاری به اجرا در آمده است. نمونه بارز و موفق آن نیز سازمان‌هایی مانند بسیج و هلال احمر هستند که از ابتدا با همین رویکرد ایجاد و در ادامه خود به سازمانی قدرتمند و با نفوذ تبدیل شده‌اند.

عدم اتکاء یک جانبه به قدرت دولت‌ها برای پیشبرد امور و پرداختن به نقش و فعالیت‌های سازمان‌های مردمی خاصه در حوزه های مختلف تخصصی از اهمیتی خاص برخوردار است. نکته‌ای که برای مردم کشور ما به ویژه در هنگامه سختی و مواقع ظهور و بروز حوادث و بلایای طبیعی به خوبی خود را نشان داده است و اتکاء به قدرت مردم به خوبی توانسته است کمک و یاری‌رسان آسب‌دیدگان باشد.

ضرورت ساماندهی و مدیریت این مشارکت‌ها نیز امری است که باید مدنظر و توجه مسئولین قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد زمینه‌های لازم برای ظهور و بروز بیش از پیش این فعالیت‌ها و مشارکت‌ها، نظارت و هدایت لازم نیز در خصوص این تشکل‌ها مد نظر قرار بگیرد.

از سوی دیگر نکته‌ای که باید به جد مورد پیگیری و توجه قرار گیرد، توجه به نقش مساجد و هیئات مذهبی به عنوان یکی از اثرگذارترین اجتماعات مردمی در جوامع اسلامی است که می‌تواند راهگشایی باشد برای نیل به اهداف توسعه فرهنگی و اعتقادی اسلام محمدی.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ مرداد ماه روز تشکل‌ها و آغاز هفته مشارکت‌های اجتماعی و آرزوی اعتلای سطح و جایگاه تشکل‌ها در راستای جلب و افزایش مشارکت‌های اجتماعی، امید آن دارم تا در تحت لوای زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای بیشتر این حوزه در پیشرفت و آبادانی ایران عزیز باشیم.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم