اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 1006936
دوشنبه - 31 خرداد 1400 - 13:34

پیام حجت الاسلام سید مهدی شیرازی به رئیس‌جمهور منتخب

اینجانب از رئیس جمهور منتخب موکدا می‌خواهم از مهمترین دغدغه‌های خود اصلاح ساختار بانکداری و حذف ربا از آن بدانند، و در انتخاب افراد تیم اقتصادی دقت لازم و حساسیت فوق العاده داشته و تیم اقتصادی که نسبت به نگاه دینی و واقع اقتصاد ربوی حساسیت داشته باشند، را انتخاب نمایند

پیام حجت الاسلام سید مهدی شیرازی به رئیس‌جمهور منتخب

پایگاه خبری ربیع/

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الْکافِرِینَ یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِک فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ
ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است.
خدا را سپاسگزاریم وعده قرآنی را که بر اساس روایت بر ملت شریف ایران اسلامی و مملکت امام زمان (عج) منطبق گردیده، همچون گذشته در انتخاباتی پر معنی تجلی یافت، و تمامی نقشه‌های بدخواهان نقش بر آب گردید، و نهایتا سیدی از تبار محرومان و در سیمای روحانیت اصیل به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب گردید، گرچه نه بنده حقیر و نه هیچکس قادر به شکرگزاری هیچ یک از نعمتهای الهی در حق این انقلاب و نظام اسلامی و مملکت نیستیم، در عین حال باید همه توان خود را بکار بسته و کفران نعمت نکنیم.
اینجانب که طلبه‌ای بی مقدار هستم ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب حجه الاسلام و المسلمین رئیسی مطلب ذیل را متذکر می‌گردم.
همه کارشناسان اقتصادی متفقند که بخش عمده نابسامانی اقتصادی مملکت ناشی از بانکداری است که متاسفانه عملا ربوی است و با نظامات بانکداری دنیا نیز همخوانی ندارد.
قرآن کریم جنگ خدا را با رباخوار اعلان می‌کند، و وعده نابودی ربا را می‌دهد، و در روایت گناه یک درهم ربا نزد خدا را بزرگتر از هفتاد زنای با محارم کنار خانه خدا می‌شمرد.
مراجع معظم تقلید بر ربوی بودن بانکداری در ایران، مکررا تاکید دارند، و با این وجود تن و بدن مسؤولین از رباخواری بانکها نمی‌لرزد، و با وجود نص صریح قرآن بر نابودی ربا و گره خوردن اقتصاد مملکت و معیشت مردم با بانکداری ربوی، مدعی اصلاح اوضاع اقتصادی هستند، به نظر می‌آید یا باید در باور دینی ایشان، و یا در صداقتشان نسبت به وعده‌هایی که برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می‌دهند، شک کرد.
اینجانب از رئیس جمهور منتخب موکدا می‌خواهم از مهمترین دغدغه‌های خود اصلاح ساختار بانکداری و حذف ربا از آن بدانند، و در انتخاب افراد تیم اقتصادی دقت لازم و حساسیت فوق العاده داشته و تیم اقتصادی که نسبت به نگاه دینی و واقع اقتصاد ربوی حساسیت داشته باشند، را انتخاب نمایند، چرا که سپاسگزاری از نعم الهی به پیاده کردن احکام اسلام به صورت الاهم فالاهم می‌باشد، و به دنبال آن یقینا طعم شیرین نصرت الهی را خواهیم چشید، کهان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
در پایان اینجانب با اندوخته‌ای که از تحقیق چند ساله در موضوع ربا و بانکداری، دارم، آمادگی خود را جهت هرگونه کمک به خدمتگزاران صادق به ملت عزیز ایران اسلامی و مملکت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام می‌دارم.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
۳۰/۳/۱۴۰۰
سید مهدی شیرازی