سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 814489
جمعه - 8 شهریور 1398 - 20:00

پیام تبریک رحمان به مناسبت روز استقلال ازبکستان

رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی به همتای ازبک خود بیست و هشتمین سالگرد استقلال ازبکستان را به وی و مردم این کشور تبریک گفت.

پیام تبریک رحمان به مناسبت روز استقلال ازبکستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی به «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان  بیست و هشتمین سالگرد استقلال این کشور را به وی تبریک گفت.

در پیام رحمان آمده است: با خوشحالی بسیار، به نمایندگی از مردم تاجیکستان و از طرف خودم به شما و مردم برادر ازبکستان فرارسیدن جشن ملی و سالگرد استقلال کشورتان را تبریک می گویم.

باعث خوشحالی است که ازبکستان به طور پیوسته رو به توسعه نهاده و به نتایج گسترده و قابل توجهی در زمینه های مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی و معنوی رسیده است.

همچنین اقتدار ازبکستان در عرصه بین المللی از جمله به عنوان یک کشور فعال پیگیر سیاست همکاری سازنده منطقه ای مبتنی بر اصول اعتماد و احترام متقابل در حال رشد است.

تاجیکستان و ازبکستان را سنن تاریخی، روابط دوستی، حسن همجواری و روابط حسنه به هم پیوند می دهد.

تقویت جامع مبنای سازنده روابط میان مردم دو کشور همجوار امروز نیز در اولویت سیاست خارجی تاجیکستان قرار دارد.

به لطف تلاش های مشترک طرفین، مشارکت و گفتگو بین دولتی و گفتمان در همه سطوح توسعه می یابد.

رحمان با اشاره به توسعه روابط دوستانه میان دو کشور طی دو سال اخیر، امضا پیمان مشارکت استراتژیک میان تاجیکستان و ازبکستان را نشانه بارز این مهم خواند.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین بر نقش قابل توجه شخصیت میرضیایف در ایجاد پیش نیازهای لازم برای قرار دادن مناسبات دو کشور در یک سطح جدید کیفی توسعه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری ابراز اطمینان کرده که «دوشنبه» و «تاشکند» با تلاش‌های مشترک به تقویت مشارکت استراتژیک خود ادامه و از پتانسیل عظیم موجود در روابط دوجانبه استفاده خواهند کرد.

رحمان در پایان این پیام برای همتای ازبک خود سلامتی و موفقیت های بیشتر در تمامی فعالیت ها و برای مردم ازبکستان دوستی، صلح، رفاه و پیشرفت بیشتر را آرزو کرد.

انتهای پیام/