استانها » خبر دریافتی » قم
کد خبر : 353828
سه شنبه - 26 تیر 1397 - 09:46

پروژه‌های منطقه یک قم به بهره‌برداری رسید

در مراسمی با حضور مسئولان استان و نماینده مردم قم در مجلس پروژه‌های منطقه یک قم به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های منطقه یک قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه یک شهرداری قم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدمهدی صادقی استاندار، دکتر سقائیان‌نژاد شهردار، عبدالله جلالی رئیس شورای شهر و مدیران و مسئولان استان در مسجد چهارمردان برگزار شد.
۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در این مراسم در منطقه یک شهر قم به بهره‌برداری رسید؛ از جمله این پروژه توزیع بیش از ۳۵ هزار تن آسفالت، احداث هفت بوستان شهری، کاشت نهال در شهر و… است.
اصفهانیان مقدم شهردار منطقه یک قم در این مراسم اذعان کرد: با توجه به وسعت منطقه که بالغ بر هزار و ۴۵۰ هکتار است و سرانه جمعیتی ۲۲۰ هزار نفر محدودیت‌هایی در حوزه سرانه‌های فضای سبز داشتیم که با توجه به تاکید شهردار و حمایت‌های اعضای شورای شهر منابع خوبی اختصاص یافت که بهبود سرانه‌ها را در منطقه شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: ۴۳ بوستان در سال ۹۵ در منطقه داشتیم و سرانه ۶.۵ مترمربع بود که با احداث ۷ بوستان تعداد بوستان‌ها به ۶۰ مورد و سرانه به ۷.۸ مترمربع افزایش یافت و در سال ۹۷ نیز احداث هشت بوستان را در دستور کار داریم که امیدواریم با افتتاح آن سرانه را به ۹.۵ مترمربع افزایش دهیم.
امام جماعت مسجد چهارمردان هم گفت: آنچه که مردم از مسئولان می‌خواهند این است که کارهایی که شروع شده به سرعت تکمیل شده و مردم نتیجه کارها را ببینند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه مردم مطالبه زیادی از مسئولان ندارند، خاطرنشان کرد: خیابان چهارمردان مرکز انقلاب بوده اما متناسب با این شان و جایگاه به این منطقه توجه نشده است.
امیرآبادی هم با تاکید بر توسعه بوستان‌ها و فضای سبز در مناطق محروم و اصیل شهر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از منطقه چهارمردان آغاز شده و باید تلاش شود مشکلات کمتر شده و امکانات بیشتری به مردم اختصاص یابد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پشتیبان مدیران شهر باشیم تا بتوانند برنامه‌هایی که برای شهر دارند با شرایط بهتری به سرانجام برسانند.
استاندار قم با تقدیر از خدمات و تلاش‌های شهرداری برای رفع مشکلات شهر قم، گفت: مدیران شهرداری با مدیریت خوب به مشکلات و کمبودهای شهر می‌پردازند و شاهدیم که اقدامات گسترده‌ای در شهر شکل گرفته است.
وی اذعان کرد: مدیران شهری تلاش دارند که هرچه که می‌توانند بیشتر کار انجام دهند و مزاحمت کمتری برای مردم شهر ایجاد شود.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای نهضت آسفالت معابر در شهر قم، گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن آسفالت در معابر توزیع شد در حالی که در تهران حدود ۳۰۵ هزار تن توزیع آسفالت صورت گرفت و در سال ۹۷ نیز بیش از این میزان توزیع آسفالت انجام می‌گیرد.
شهردار قم با تاکید بر اینکه تمام وعده‌های مدیریت شهری با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی محقق خواهد شد، افزود: تمام تلاش ما بر این است که مردم رضایت داشته باشند و افتخار ما این است که برای شهروندان کار می‌کنیم؛ حمایت‌هایی که در سطح شهر صورت می‌گیرد با همین نیت است و امیدواریم همه دست در دست هم داده تا بتوانیم رضایت خدا را به دست آوریم.