اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 779951
یکشنبه - 6 مرداد 1398 - 02:47
حسینی‌نیا:

پروژه‌های محرک توسعه بازآفرینی مستمر بافت شهری را رقم می‌زند

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند تبلیغی برای جذب سرمایه گذاری ها برای بازآفرینی مستمر بافت شهری باشد و موجب القاء و هدایت توسعه‌های بعدی شود.

پروژه‌های محرک توسعه بازآفرینی مستمر بافت شهری را رقم می‌زند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سید احمد حسینی نیا ظهر امروز_شنبه پنجم مردادماه ۹۸_در دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله شناسی در تعریف پروژه‌های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری اظهارکرد: با توجه به اینکه یکی از مقاصد شهرداری اصفهان پروژه‌های محرک توسعه است، شهرداری اصفهان در برنامه‌ریزی‌های سال جاری، این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های نوین در توسعه شهری به طور عام و در بازآفرینی بافت‌های نابسامان شهری به طور خاص، بکارگیری اقدامات پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسریع و تسهیل فرایند تحول در این بافت‌ها با بهره گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت‌های محلی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف از پروژه‌های محرک توسعه در مقیاس خرد، مدیریت مشارکتی و هدفمند منابع انسانی، مالی و زمانی در راستای بازگرداندن حیات به بافت‌های شهری به شیوه‌ای مستمر و منسجم، تعادل بخشی به پراکنش جمعیت شهری درحوزه‌های ساخته شده شهری و جلوگیری از رشد بی رویه سطوح شهری و اعاده منزلت اجتماعی است، تاکید کرد: در واقع پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند تبلیغی برای جذب سرمایه گذاری‌ها برای بازآفرینی مستمر بافت شهری و موجب القاء و هدایت توسعه‌های بعدی شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های محرک توسعه علاوه بر ارتقاء شرایط کالبدی، تحولات اقتصادی و اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت و موجبات هم افزایی بین گروه‌های ذی نفع مختلف و منابع موجود را فراهم می‌کند.

حسینی‌نیا اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بر اساس طرح مصوب اعضای شورای شهر، تعریف و تصویب پروژه‌های محرک توسعه در هر یک از مناطق شهرداری را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این راستا ضمن تدوین نخستین نشست تخصصی با عنوان «فرایند طراحی و اجرای موفق پروژه‌های محرک توسعه» به منظور تشریح فرایند تعریف و اجرای پروژه‌ها برای مدیران و روسای ادارات مناطق شهرداری برگزار شد و پروژه‌های محرک توسعه پیشنهادی و ارایه شده توسط مدیران هر منطقه، در جلسات داوری با حضور اعضای شورای شهر، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و معاونت شهرسازی و معماری اردیبهشت ماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در جهت تداوم اولین فرایند، امروز دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله‌شناسی در تعریف پروژه‌­های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری برگزار شد.

وی تاکید کرد: از شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان انتظار می‌رود در موضوع پروژه‌های محرک توسعه اهتمام بیشتری داشته باشند.