پرواز به آسمان انقلاب

درست یک هفته پس از ورود امام خمینی قدس سره به ایران اسلامی و در روزهای آخر حکومت شاهنشاهی و در زمانی که شایعهٔ کودتای ارتش، فراگیر شده بود، در حالی که همه نگران اوضاع و احوال و شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی بودند.

پرواز به آسمان انقلاب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، درست یک هفته پس از ورود امام خمینی قدس سره به ایران اسلامی و در روزهای آخر حکومت شاهنشاهی و در زمانی که شایعهٔ کودتای ارتش، فراگیر شده بود، در حالی که همه نگران اوضاع و احوال و شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی بودند.

نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کار بزرگی زده و وظیفهٔ ملی و مذهبی خود را انجام دهند. لذا با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوستند و با حضور درمدرسه علوی، اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی سندی از افتخار، حماسه، رشادت، شجاعت و ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند. این روز بزرگ یعنی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷، نقطهٔ عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش است، روزی که حماسهٔ حضور قاطعانهٔ ارتش در صحنهٔ انقلاب به وقوع پیوست و طلیعهٔ خجستهٔ پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی به وضوح آشکار گشت و ارتش به آسمان انقلاب پرواز کرد و دنیا را متحیر و متعجب نمود.

اگر چه اعتصابات پراکنده در برخی از واحدهای ارتش گسترش و موضوع به روزنامه‌ها نیز کشیده شده بود، اما هنوز مردم، ارتش را در مقابل خود می دیدند و نگران آینده‌ای مبهم و در هراس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب را رقم بزند، بوده و عده ای هم آمادهٔ نبرد مسلحانه برای حصول پیروزی نهایی می شدند. بهترین و عظیم ترین کاری که می توانست روحیهٔ انقلاب را تقویت کند، مقاومت دولت بختیار را در هم شکند، و مأموریت هایزر را در طراحی کودتای نظامی با شکست مواجه سازد و در نهایت روحیهٔ معدود نظامیانی را که هنوز انقلاب را باور نکرده بودند درهم شکند، اعلام همبستگی ارتش با ملت بود. مقامات عالی رتبه نظامی به هیچ وجه زیر بار پذیرش انقلاب و اعلام همبستگی با مردم نرفته و هم چنان از دولت بختیار حمایت می کردند که این حرکت شجاعانه نیروی هوایی نگرانی های مردم را بر طرف و صف وابستگان به رژیم پهلوی را شکست و راه را بر پیروزی نهایی مردم و انقلاب اسلامی هموار ساخت.

افسران و درجه داران نیروی هوایی با انجام رژه و خواندن سرود در مقابل حضرت امام، با حرکت اسلامی مردم ایران و رهبری نهضت اعلام همبستگی کردندو این اعلام همبستگی روحیه مردم را در تداوم مبارزات تقویت نمود. در این روز یکی از عظیم ترین راهپیمایی ها در سراسر کشور شکل گرفت و میلیونها نفر در سراسر کشور از دولت منتخب امام یعنی دولت موقت حمایت کردند.

این روز آگاهی و بصیرت فرزندان ملت ایران را نشان داد و به تمامی توطئه های طاغوت خط بطلان کشید. بدون تردید این حرکت هوانیروز سندی زنده بر غیرتمندی و شجاعت آنان در دورانی است که الله اکبر گفتن گناهی بزرگ محسوب می شد. ارتشی که فرماندهی آن بدست داماد شاه خائن بود در عین نا باوری طاغوت و همدستانش با امام راحل پیمانی ابدی بستند. آری، رژه همافران نیروی هوایی در برابر امام حکومت طاغوت را به لرزه درآورده و پیروزی انقلاب را نزدیکتر ساخت.

در دورانی که صد هزار مستشارآمریکایی برسر سفره ایران نشسته بودندو با قدرت تمام ثروت این ملت را چپاول می کردند همافران نیروی هوایی با حرکتی بی نظیر موجب یاس و نا امیدی آنها شدند. ارتش قبل از ۱۹ بهمن نیز درهای پادگانها را به روی مردم باز کرده و آنها را مسلح کرده بود. ارتش و نیروی هوایی پس از انقلاب نیز حماسه های ماندگاری خلق کردند چنانکه در هشت سال دفاع مقدس خاطره رشادت این دلیرمردان را همه ملت ایران خوب بخاطر دارد.

امروزپس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب و علیرغم همه تحریم هاو تهدیدها ارتش ایران با اتکا به خود باوری به موفقیت های بزرگی دست یافته است و دشمنان را از جنگ با خود منصرف ساخته است زیرا به ایمان و قدرت نظامی این ارتش آگاه است و از آن به شدت می ترسد. امروز همه دنیا می دانند و اعتراف می کنند که ارتش ایران مستقل ترین و مقتدرترین ارتش دنیا و ابر قدرت منطقه‌ای است، اینکه دیده می شود استکبار هر روز طرحی نو برای محدود نمودن قدرت نظامی ما دارد حکایت از شکست ناپذیری و قدرت پر اهمیت و قابل توجه ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که هم پیشرفته ترین سلاح‌ها را با فکر و اندیشه جوانانش آماده نموده و از نیروی انسانی کارآمد و توانمند و با انگیزه ایی نیز برخوردار است. آری، در ایران این آیه الهی تحقق یافته است که فرمود: واعدوا لهم مااستطعتم من قوه” و این شعار باید در هر شرایطی آویزه گوشمان باشد و آماده و مجهز باشیم تا دشمنان چشم طمعشان را بردارند و هرگز در فکر سلطه بر ما نباشند.