استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 404894
چهارشنبه - 7 شهریور 1397 - 17:02
نشست خبری مهم دادستان بجنورد برگزار شد

پرده‌برداری از کشفیات انبارهای دارو تا تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای شهر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی در نشست خبری مهم خود امروز پرده از وضعیت برخی اظهارنظرها بابت انبارهای کشف دارویی برداشت و از تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای شهر بجنورد خبر داد.

پرده‌برداری از کشفیات انبارهای دارو تا تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مسلم محمدیاران پیش از ظهر امروز در نشست خبری مهم درباره کشفیات انبارهای دارو در استان اظهار کرد: برخی از مدیران متولی این بخش طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی انجام دادند که نیاز به شفاف‌سازی و توضیح بیشتر برخی مسائل داشت.

وی در ادامه با تشریح وضعیت انبارهای داروی کشف‌شده در بجنورد گفت: یکی از این انبارها با سردر و عنوان دبیرستان غیرانتفاعی در بجنورد ایجادشده بود که حتی مجموعه غذا و دارو نیز از این موضع اطلاع نداشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی نگه‌داری ۱۲ هزار سرم در برابر نور مستقیم خورشید را نشان از وضعیت نامناسب نگه‌داری داروها عنوان کرد و افزود: این انبار متأسفانه مربوط به افرادی بود که مسئولیت‌هایی در امور نظارت بر وضعیت دارویی در مجموعه غذا و داروی استان دارند و برخی اظهارنظرهای اخیر گمان و شائبه برخی حمایت‌ها را متبادر می‌کند.

وی همچنین از برگزاری جلسه با مجموعه داروسازان استان خبر داد و افزود: انتظار همه این مجموعه ایجاد انبار استاندارد متمرکز در استان برای نگه‌داری دارو است که تاکنون متأسفانه حتی یک محل استاندارد به‌صورت مجموعه کلی از سوی متولیان و دستگاه‌های دولتی برای این امر ایجاد نشده است.

یاران ادامه داد: در راستای حقوق عامه با متولیان این موضوع مکاتبه کردم و مطالبه‌گر رفع این مشکل هستم و امیدوارم به‌زودی در استان شاهد ایجاد این مرکز نگه‌داری دارو با شرایط استاندارد باشیم.

وی همچنین خطاب به مجموعه تعزیرات حکومتی استان گفت: انتظار داریم که تعزیرات با رسیدگی سریع به این پرونده‌ها به‌سرعت کالاهای کشف‌شده را باقیمت مصوب وارد بازار کند.

تشکیل پرونده قضایی و احضار عضو شورای شهر بجنورد

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده از سوی دستگاه قضایی در راستای برخورد با عضو شورای شهر بجنورد با موضوع تهیه کلیپ و انتشار آن در فضای مجازی گفت: پرونده این فرد در شعبه چهارم بازپرسی تشکیل‌شده و خانواده فرزند فراخوان شدند و تحقیقات مفصلی از سوی بازپرس انجام شد.

وی ادامه داد: خانواده طفل، موضوع نابینایی به علت قطره دوهزارتومانی را رد و این موضوع را در کلیپ کذب عنوان کرد و اظهار داشته‌اند که برای موضوع دیگری به شورای شهر مراجعه کرده اما از آنها خواسته شد که این کلیپ تهیه شود.

یاران از احضار متهم نیز خبر داد و گفت: پس از احضار متهم، پرونده در جریان است و در حال انجام بررسی‌های آن بوده که اطلاع‌رسانی نتیجه این موضوع نیز انجام خواهد شد.

علت مسمومیت صندل آباد اعلام می‌شود

وی همچنین در خصوص آخرین نتیجه درباره مسمومیت تعدادی از ساکنین منطقه حاشیه شهر صندل آباد بجنورد تصریح کرد: در راستای حقوق عامه تمام دستگاه‌های اجرایی لازم، مکلف به انجام وظایف خود به‌صورت ویژه شده‌اند و بررسی‌های لازم در خصوص آب شرب و مواد غذایی مصرفی نیز انجام‌شده که نتیجه قطعی آن تاکنون اعلام‌نشده و شبکه بهداشت و درمان باید نتیجه نهایی را اعلام کند.

دادستان بجنورد در انتها از تمامی مردم درخواست کرد که در خصوص انبارهای غیرمجاز هرگونه اطلاع و یا خبری را به نهادهای نظارتی اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با این انبارها و مسئولان آن برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/