تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 331984
شنبه - 2 تیر 1397 - 12:17

پردازنده ۸ هسته‌ای Coffee Lake-S اینتل یک‌بار دیگر رؤیت شد

هیچ تردیدی وجود ندارد اینتل یک یا چند پردازنده ۸ هسته‌ای مبتنی بر ریزمعماری Coffee Lake را به پلتفرم معمولی خود می‌آورد، حالا یک پردازنده ۸ هسته‌ای جدید در پایگاه داده بنچمارک SiSoft Sandra روئیت شده است.

پردازنده ۸ هسته‌ای Coffee Lake-S اینتل یک‌بار دیگر رؤیت شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،هیچ تردیدی وجود ندارد اینتل یک یا چند پردازنده ۸ هسته‌ای مبتنی بر ریزمعماری Coffee Lake را به پلتفرم معمولی خود می‌آورد، حالا یک پردازنده ۸ هسته‌ای جدید در پایگاه داده بنچمارک SiSoft Sandra روئیت شده است.

این پردازنده ۸ هسته‌ای توانایی اجرای هم زمان ۱۶اThread را دارد و به طور مشخص پسوند Coffee Lake-S را یدک می‌کشد. پردازنده رویت شده یک نمونه آزمایشی (موسوم به نمونه مهندسی) با فرکانس پایه هسته فقط ۲.۶۰ گیگاهرتز است، با این حال نسخه نهایی می‌تواند دارای فرکانس بالاتری باشد.

بر پایه اطلاعات به ثبت رسیده این پردازنده‌ها داری در مجموع ۱۶ مگابایت حافظه کش سطح سوم، ۲ مگابایت حافظه کش سطح دوم و توان طراحی گرمایی نزدیک به ۹۵ وات هستند. بیشتر یک سند رسمی اینتل نشان داده بود پردازنده‌های ۸ هسته‌ای Coffee Lake-S داری توان طراحی گرمایی ۸۰ و ۹۵ وات هستند که ۸۰ وات می‌تواند مربوط به مدل‌های Xeon باشد. سایر مشخصات این پردازنده از جمله فرکانس توربو بوست آن در دست نیست.

این پردازنده‌ها در کنار چیپ ست جدید Z390 عرضه می‌شوند که گفته می‌شود مادربردهای مبتنی بر آن  از تمامی پردازنده‌های دسکتاپ Coffee Lake-S سوکت LGA 1151 پشتیبانی می‌کنند. برخی شنیده‌ها حاکی از عرضه مادربردهای Z390 در فصل دوم  یا حتی سوم سال میلادی ۲۰۱۹ است.

ممکن است پردازنده های ۸ هسته ای Coffee lake-S تحت سری ۸۸۰۰ عرضه شوند.