خبر تنظیمی » خمینی شهر » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 190703
چهارشنبه - 6 دی 1396 - 09:11

پرداخت ۹۵۷ میلیون زکات در ۸ ماهه نخست امسال/ زکات حق مستمندان و مستضعفان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جلسه شورای زکات شهرستان خمینی شهر باهدف ترویج و تبلیغ زکات و هماهنگی جهت تقدیر از مودیان زکات، ظهر دیروز با حضور اعضا و مسئولان ادارات در دفتر امام جمعه خمینی شهر تشکیل شد. رئیس شورای زکات شهرستان خمینی شهر در این جلسه هدف از برگزاری جلسات شورای زکات و […]

پرداخت ۹۵۷ میلیون زکات در ۸ ماهه نخست امسال/ زکات حق مستمندان و مستضعفان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جلسه شورای زکات شهرستان خمینی شهر باهدف ترویج و تبلیغ زکات و هماهنگی جهت تقدیر از مودیان زکات، ظهر دیروز با حضور اعضا و مسئولان ادارات در دفتر امام جمعه خمینی شهر تشکیل شد.

رئیس شورای زکات شهرستان خمینی شهر در این جلسه هدف از برگزاری جلسات شورای زکات و اقامه نماز را ترویج فرهنگ این دو اصل مهم عنوان نموده و گفت: کمیت برای ما مهم نیست بلکه آن چیزی که مهم به نظر می‌رسد عمل به واجبات از سوی مردم است و نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفاً برای گذراندن زندگی دنیوی نیست و اساس تشکیل نظام اسلامی اجرای فرامین الهی است.

آیت الله عباس رحیمی با اشاره به اینکه زکات متعلق به مالک نیست بلکه حق مستمندان و مستضعفان است، تصریح کرد: اگر کسی زکات اموال خود را پرداخت نمی‌کند نباید فکر کند که زرنگ بوده و زکاتش را نپرداخته است در حالی که نتیجه این اقدام در زندگی شخصی همان فرد دیده خواهد شد و این وظیفه ماست که مردم را راهنمایی کنیم.

در ابتدای جلسه دبیر ستاد زکات و رئیس کمیته امداد امام(ره) شهرستان خمینی شهر به بیان عملکرد شورا در زمینه جذب زکات پرداخته وگفت: در ۸ماه ابتدای سال۹۵ مبلغ ۵۱۲ میلیون ریال و در ماه های مشابه آن در سال جاری مبلغ ۹۵۷ میلیون ریال زکات جمع آوری شده که این رقم ۴۸درصد از کل اعتبارات پیش بینی شده زکات می باشد.

در این جلسه مصوبات قبلی بررسی شد و پیشنهاد و راهکارهای مختلفی برای مشارکت بهتر مردم و خیریه ها ارائه شد تا با تعامل با خیریه ها و اصناف، ائمه جماعات مساجد و مبلغین دینی آگاه سازی لازم بین مردم انجام شود تا جذب زکات در شهرستان خمینی شهر افزایش یابد.

انتهای پیام/۲۰۷