استانها » البرز
کد خبر : 869534
پنجشنبه - 9 آبان 1398 - 20:02

پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان البرزی خسارت دیده از سیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از پرداخت کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان البرز در سیل فروردین ماه خبر داد .

پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان البرزی خسارت دیده از سیل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از پرداخت کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان البرز در سیل فروردین ماه خبر داد و گفت: ۲۵۰ پرونده خسارت در بخش زراعی و باغات، دامپروری های سنتی و آبزی پروری در کمیته های تخصصی و کارگروه های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفت و در سامانه قرارگاه بازسازی وزارت کشور تأئید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه مبلغ ۹ میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شده و مراحل ثبت و پیگیری و پرداخت ۷۳ پرونده نیز در حال انجام است، افزود: این سازمان آمادگی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به خسارت دیدگان سیل را دارد و متقاضیان می توانند جهت دریافت تسهیلات به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

وی در خصوص بخشودگی سود،کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه (بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه) بیان کرد: کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه (خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آفات و امراض دامی و گیاهی و غیره) در استان البرز که تسهیلات دریافت کرده اند و سررسید بدهی آن ها از تاریخ یکم مهر ماه ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۷ است مشمول بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مطرح کرد: در این راستا تعداد ۹۴۲ پرونده در کارگروه های مربوطه شهرستان ها تعیین تکلیف شده و با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال بخشودگی سود،کارمزد و جرائم تسهیلات و همچنین امهال اصل تسهیلات این تعداد از کشاورزان در استان البرز انجام شده است.

انتهای پیام