استانها » البرز
کد خبر : 659649
یکشنبه - 12 اسفند 1397 - 20:40
در جلسه علنی شورای شهر کرج مطرح شد

پرداخت به موقع حقوق پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری کرج

صرفه جویی لازم به منظور برپایی برنامه ها در شهر کرج و پرداخت به موقع حقوق پیمانکاران به ویژه پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری از جمله موضوعات مطرح شده در صد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج بود.

پرداخت به موقع حقوق پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری کرج

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سارا دشتگرد، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که صبح امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد در رابطه با برگزاری مراسم اخیر به مناسبت بزرگداشت مقام زن گفت: این مراسم در رابطه با سرمایه های فردی و هدف آن، بانوان شاغل شهرداری کرج بود.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد شاغلان شهرداری را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۴۰ پست مدیریتی در شهرداری وجود دارد، شهردار کرج  قول داده اند که ۱۰ درصد سهم مدیریتی برای بانوان در نظر گیرند تا بتوان از توانمندی های بانوان نیز بهره مند شد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: موضوع دیگری نیز مبنی بر نامگذاری یکی از میادین یا معابر اصلی شهر به نام پروفسور میرزاخانی مطرح و قول مساعد از شهردار گرفته شد.

محمد نبیونی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج روز گذشته از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کردند که لازم است از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر بابت برگزاری این مراسم تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به صرف هزینه بسیار کم برای برگزاری این گونه مراسم افزود: اخیرا شاهد برگزاری برنامه هایی در شهر کرج هستیم که اعداد و ارقام بالایی در مورد آن ها شنیده می شود که از شهردار محترم خواهشمندیم با تذکر به حوزه مربوطه، از برگزاری آن ها جلوگیری به عمل آورد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: با توجه به اینکه می توان مراسمی با حضور افراد و هنرمندان بومی کرج برگزار کرد، بهتر است برگزاری برنامه هایی که هزینه های بالایی را شامل می شوند، به بخص خصوصی و تهیه کنندگان واگذار شوند تا شهرداری نیز هزینه ای متقبل نشود.

عباس زارع، رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشکر از کمیسیون و بخش فرهنگی در خصوص برگزاری این برنامه ها بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به نیمه اسفند ماه، از شهرداری کرج در خواست داریم به جای انجام اقدامات ثابت، با به کارگیری شیوه های نوین به استقبال از نوروز برود تا بتوان شهروندان را نیز به مشارکت دعوت کرده و نوروز زیباتری را رقم زد.

وی از کمیسیون تلفیق بابت تلاش های بسیار در جهت کارشناسی بودجه تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه باید تا ۱۵ اسفندماه به تصویب برسد، در صورت امکان، صبح چهارشنبه جلسه کمیسیون تلفیق جهت تصویب بودجه برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برگزاری جسات دیگری نیز در این چند روز برای تصویب بودجه نیاز است، افزود: امید است با مشارکت جدی تمام اعضای شورای اسلامی شهر کرج، کیفیت کار افزایش یابد و موجب سهولت تصمیم گیری شود اما در راستای انجام این امر، کیفیت نباید فدای سرعت شود.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، با بیان اینه حقوق پرداختی پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهر پایین تر از سایر حوزه ها است، از شهردار خواست پرداخت حقوق آنان در اولویت قرار گیرد.

احد رسولی، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: از سه ماه گذشته، برنامه مشترکی با سمن ها آغاز و جلسات متعددی در این خصوص تشکیل شده است که امیدواریم با مشارکت آن ها و مردم، این برنامه با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

در بخش دیگری از جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، لایحه دو فوریتی مبنی بر تکمیل سالن های ملاقات ندامتگاه قزلحصار بیان شد که به گفته عسگر نصیری معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، بر اساس توافقی که مدت ها پیش میان شهردار وقت و سازمان زندان ها انجام شده بود، لوله گذاری نهر سیاه جوی به طول دو هزار و ۳۰۰ متر تصویب شد که از این مقدار، ۷۰۰ متر انجام شده و امید است تا پایان سال، ۳۰۰ متر دیگر نیز انجام شود.

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج در این خصوص گفت: سال ۹۳، شهرداری کرج ساخت نمازخانه و سالن ملاقات این ندامتگاه را نیز بر عهده گرفت اما این امر به صورت کامل انجام نشد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۱/س/۳