رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
کد خبر : 304273
سه شنبه - 1 خرداد 1397 - 18:45

پخش ۲ هزار دقیقه ویژه برنامه رادیویی به مناسبت آزادسازی خرمشهر

به مناسبت فرار رسیدن روز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر شبکه‌های رادیویی با تولید و پخش یکصد عنوان ویژه برنامه، به بیان اهمیت و جایگاه ویژه این رویداد در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌پردازند.

پخش ۲ هزار دقیقه ویژه برنامه رادیویی به مناسبت آزادسازی خرمشهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت،پیروزی و ایثار، شبکه های مختلف رادیویی با پخش گفتگو ،نمایش،بیان خاطرات رزمندگان در آن دوران،بررسی قدرت دفاعی و نظامی کشور به مناسبت سوم خرداد،موسیقی های حماسی و موضوعات متنوع دیگر مخاطبان را همراه می‌سازند.

بر این اساس گزیده برنامه های این روز که توسط شبکه های رادیویی به روی آنتن می روند به شرح ذیل است:

رادیو ایران

برنامه «فتح نامه خرمشهر» ساعت ۱۱:۱۵ سوم خرداد با موضوع پاسداشت روز فتح خرمشهر – یادآوری اهمیت این فتح و ایجاد فضای جشن و شادمانی به مناسبت این روز و همچنین برنامه «پلاک هشت» که از ساعت ۱۳:۳۰ دوم خرداد و با موضوع بررسی ابعاد واقعه فتح خرمشهر از رادیو ایران به روی آنتن می‌رود.

رادیو فرهنگ

برنامه «صبح به وقت فرهنگ» ساعت ۱۰:۳۰ سوم خرداد با رویکرد فرهنگی مرتبط با موضوع آزادسازی خرمشهر و برنامه «رادیو کتاب» که ساعت ۱۹:۳۰ همان روز با موضوع بررسی تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس و سوم خرداد از این شبکه پخش می شوند.

رادیو قرآن

برنامه «صفحه تقویم» ساعت ۸:۱۰ سوم خرداد با موضوع بررسی روز نگار فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و برنامه «اشاره معرفی کتاب» ساعت ۱۴:۳۰ با موضوع معرفی کتاب با موضوع سوم خرداد به سمع مخاطبان می‌رسد.

رادیو تهران

برنامه «صبح تهران» که ساعت ۶:۳۵  سوم خرداد و با موضوع خرمشهر شما رو یاد چه چیزی می‌اندازد و همچنین ویژه برنامه خرمشهر که ساعت ۹ صبح همان روز با موضوع بررسی ابعاد مختلف آزادسازی خرمشهر از این شبکه پخش می‌شود.

رادیو پیام

ویژه فتح خرمشهر که  روز سوم خرداد و در فواصل مختلف پخش با بررسی  و اهمیت عظم رهبری و امام راحل-توجه به یاد و خاطره ی دلاوری های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی در آزادسازی خرمشهر-بعد تاریخی و اهمیت آزادسازی خرمشهر از نظر اعتقادی و نظامی(بصورت اشاره در فواصل پخش) پخش موسیقی مربوطه مخاطبان را همراه می‌سازد.

رادیو معارف

برنامه «حماسه آسمانی» که ساعت ۱۰:۱۵ روز سوم خرداد و با رویکرد بازخوانی تحلیلی فتح خرمشهر، نقش توکل به خدا و  اتکاء به ظرفیت های داخلی در پیروزی ها، تکلیف جوانان امروز برای دفاع از ارزش های دفاع مقدس و برنامه پیام ولایت که ساعت ۱۳:۵۰ همان روز و با موضوع اهمیت فتح خرمشهر در روحیه رزمندگان، نقش جوانان در فتح خرمشهر به سمع شنوندگان می‌رسد.

رادیو جوان

برنامه «موج جوونی» ساعت ۲۱:۰۰ روز سوم خرداد با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان آزادسازی خرمشهر و همچنین برنامه ارمغان که ساعت ۱۹:۳۰ همان روز با رویکرد بررسی جنبه‌های مختلف آزادسازی خرمشهر از رادیو جوان به روی آنتن می‌رود.

رادیو ورزش

برنامه «صبح و ورزش» ساعت ۷:۱۰ دقیقه سوم خرداد با موضوع گفت‌وگو با ایثارگران ورزشی حاضر در حماسه فتح خرمشهر و برنامه فرهنگ و ورزش که ساعت ۱۲:۱۵همان روز با رویکرد بازخوانی و تکست خوانی تاریخی رویدادها مخاطبان را همراه می‌سازد.

رادیو سلامت

برنامه «یاد یاران» ساعت ۱۲:۳۰ سوم خرداد با رویکرد گزارش از شهدای  فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس و همچنین برنامه «به رنگ زندگی» ساعت ۱۷ روز دوم خرداد با رویکرد خودگذشتگی همسران جانبازان و ایثارگران در رسیدن به مقام والامعنوی از رادیو سلامت به روی آنتن می‌رود.

رادیو گفت‌وگو

برنامه ماه‌ترین ماه ساعت۲۲:۰۰ روز دوم خرداد با  موضوع ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول به بررسی دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، بررسی راههای تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه، ناگفته های فتح خرمشهر از زبان رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و همچنین برنامه “گفت و گوی سیاسی” ساعت ۱۷:۳۰ همان روز با رویکرد بررسی قدرت دفاعی و نظامی ایران به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر از رادیو گفتگو پخش می شود.

رادیو اقتصاد

برنامه «روز از نو» ساعت۶:۳۰ سوم خرداد با رویکرد آثار و برکات مقاومت اقتصادی در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی به سمع مخاطبان می‌رسد.

رادیو نمایش

 نمایش رادیویی «پیراهن یوسف» ساعت۹:۱۵روز سوم خرداد  به روی آنتن می‌رود.

موضوع داستانی این نمایش بدین شرح است که زن و مردی که پسرشان در جبهه شهید شده و علیرغم اینکه جنگ نیز پایان یافته است ،کماکان با افکار زمان جنگ و حال و هوای خرمشهر در حال زندگی هستند و نقش سربازان پشت خاکریز را برای هم بازی می کنند.

همچنین نمایش رادیویی سیفو اثر دیگری از رادیو نمایش است که ساعت: ۹:۱۵ روز چهار خرداد  پخش می شود. شنوندگان در این نمایش با حوادث شخصیتی به نام سیفو ؛ رزمنده ای که  اهل  خرمشهر  است و در طول عملیات رمضان به تنهائی گروهی از سربازان عراقی را به اسارت میگیرد ، آشنا می شوند.

رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا نیز در فواصل متناوب پخش و روز سوم خرداد با پخش متن‌های مرتبط و آنونس در رابطه با سالروز آزادی خرمشهر مخاطبان را همراه می‌سازد.

انتهای پیام/