پیشخوان » سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 514875
پنجشنبه - 17 آبان 1397 - 23:06

پخش یک فیلم سیاسی از تلویزیون/ «تاریک‌ترین ساعت» در شبکه یک

فیلم سیاسی «تاریک‌ترین ساعت» با موضوع روزهای اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی، روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

پخش یک فیلم سیاسی از تلویزیون/ «تاریک‌ترین ساعت» در شبکه یک

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، فیلم تاریک‌ترین ساعت به کارگردانی جو رایت و نویسندگی آنتونی مک کارتن محصول سال ۲۰۱۷ کشور انگلستان دیشب  ۱۷ آبان ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش شد ، درامی جنگی و روایتگر روزهای اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی است . فیلم با شمارش روزهای ماه مه ۱۹۴۰، حوادث و اتفاقات آن روزها را نشان داده است.
فیلم تاریک ترین ساعت در بخش های بهترین فیلم ، بهترین طراحی صحنه ، بهترین فیلمبرداری ، بهترین طراحی لباس نامزد جایزه اسکار و در بخش های بهترین بازیگر مرد (گری اولد من ) و بهترین گریم جایزه برنده جایزه اسکار سال ۲۰۱۸ شده است و همچنین جوایزی از گلدن گلوپ ، انجمن بازیگران فیلم ، سینمای منتقدان ، بفتای و … دریافت کرده است .
این فیلم ، علاوه بر جذابیت ها و برجستگی های هنری و ساختاری ، و با همه تلاشی که در این فیلم برای تلطیف و تطهیر چهره منفور و ظالمانه چرچیل در فضای جامعه جهانی دارد اما از نظر محتوایی نیز روایتی در خور توجه برای هوشیاری بیشتر امروز ما دارد .
کشورهای غربی و در صدر آنها انگلستان ، با بودجه های کلان و با راه اندازی شبکه های متنوع و پر زرق و برق تلویزیون های ماهواره ای تمام توان خود را گذاشته اند که به مردم ایران القاء کنند ، مذاکره و پذیرش ذلت ناشی از سازش در لوای میانجیگیری برخی کشورها در برابر ظلم و ستمی که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا به مردم ایران روا داشته اند ، بهترین گزینه پیش روی مردم است ، در حالی که در این فیلم به خوبی نشان می دهد که انگلستان به نمایندگی کشورهای غربی ، در مقابل تهدید و ظلم و زورگویی ، سازش و مذاکره را بدترین راه می داند و علت پیروزی خود در جنگ جهانی دوم را نیز مذاکره نکردن با ظالم و زورگو می دانند . توجه و دقت در دیالوگ های شخصیت های این فیلم ، رفتارهای چندگانه کشورهای غربی را نمایان می کند و برای ما بسیار عبرت آموز است .
موقعیت شناسی شبکه یک در انتخاب یک فیلم برجسته هنری و سیاسی در شرایط کنونی کشور بسیار قابل توجه است . این فیلم در شرایطی که فشارهای کشورهای غربی و آمریکا برای مذاکره و سازش با زورگو و ظالم ، افزایش یافته است، عبرت ها و مفاهیم مناسبی را برای مخاطبان خود دارد.

انتهای پیام/