اقتصاد مقاومتی، اشتغال » برگزیده » دین و اندیشه
کد خبر : 48518
پنجشنبه - 12 اسفند 1395 - 10:30
12 شهید گلگون‌کفن تشییع شدند

پایان سردرگمی‌های لحظه تحویل سال یک مادر بین قبور شهدای گمنام

امروز پایان چشم‌انتظاری فرزندان شهدای شناسایی شده است، پایان سردرگمی‌های لحظه تحویل سال یک مادر بین قبور شهدای گمنام؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مردم شهیدپرور اصفهان ۱۲ شهید گلگون‌کفن را تشییع کردند.

پایان سردرگمی‌های لحظه تحویل سال یک مادر بین قبور شهدای گمنام

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هشت از نیمه گذشته، اندک‌اندک جمع مستان می‌رسد، سربازان به احترام فرماندهان دفاعی مقدس ایستاده‌اند، مردم در حسینیه ثارالله گرد هم آمده‌اند تا بعد از یک عزاداری جانانه برای مادر سادات، فرزندان حضرت زهرا(س) را تا گلستانی از شهید بدرقه کنند.

هنگامه تلاوت قرآن است و جمعیت در سکوتی که به شهدا خیره شده، آرام اشک می‌ریزد، نامی از این شهدا نمی‌دانند ولی رسمشان آنچنان آشناست که بوی یاس فاطمی‌شان شهر را پر می‌کند.

به رسم مادرشان و در روز شهادت حضرت زهرا(س) گمنام آمده‌اند تا هوای گرفته شهرمان را دوباره بارانی کنند.

امروز پایان چشم‌انتظاری فرزندان شهدای شناسایی شده است، پایان چشم به راهی مادرانی که در پی بازگشت پسران رشیدشان، چادر از بند رخت حیاط جمع نمی‌کردند، پایان دلتنگی‌ها و با عکس شهید حرف زدن‌ها، پایان سردرگمی‌های لحظه تحویل سال یک مادر بین قبور شهدای گمنام؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مردم شهیدپرور اصفهان ۱۲ شهید گلگون‌کفن را تشییع کردند.

شهید محمد امینی در سمت بسیجی ۴ دی‌ ماه ۶۵ به شهادت رسیده است، وی متأهل و دارای ۲ فرزند بوده و مادر او در قید حیات است؛ شهید علی محمد‌رضایی که دومین شهید خانواده شهیدپرور است به عنوان بسیجی ۳۰ آذر سال ۶۱ در دهلران به شهادت رسیده است، پدر این شهید زرین‌شهری فوت کرده و مادرش امروز به دیدار پیکر مطهرش خواهد رفت.

همچنین شهید سعید نمازی‌زاده از بسیجیان رزمنده بوده که در سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید، پدر و مادر این شهید اهل گلدیس شاهین‌شهر در قید حیات هستند. شهید ماشاالله بربط نیز از دیگر شهدای متأهل در جمع این ۷ شهید است که یک دختر نیز دارد، این شهید پاسدار اهل شهرضا است و در ۷ اسفند سال ۶۲ در هورالهویزه به شهادت رسیده است.

استقبال با پرچم‌های زرد مرگ بر آمریکا و ذکر «یازهرا» شروع شده، شهدا از خشکی زاینده‌رود عبور کرده‌اند و با مردمی همچون آینه از بلواری که حالا عطر شهدا گرفته می‌گذرند.

اشک از چشمان مردم فرو نمی‌نشیند، روزهای سرخ مرداد ماه گذشته در استقبال بی‌نظیر شهدای دست‌بسته غواص تداعی شد؛ تابوت شهدا با دست‌نوشته جوانانی که جنگ ندیده‌اند زیباتر شده، بر دوش گرفتن چند لحظه تابوت شهید غوغایی میان جوانان به پا کرده. قدم‌ها با زمزمه روضه حضرت زهرا(س) آرام طی می‌شوند.

از بین شهدا، منصور علی مهدی آرانی اهل کاشان است، وی سومین شهید خانواده به حساب می‌آید که به عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور داشته و ۲۲ فروردین سال ۶۲ در فکه به شهادت می‌رسد، پدر و مادر این شهید به رحمت ایزدی پیوسته بودند تا قبل از بازگشت پیکر فرزندشان در بهشت اعلای خداوند با پسرشان دیدار کنند؛ نام دو فرزند دیگر این خانواده که شهد شیرین شهادت را نوشیدند حسین و ناصر است.

جمعیت با نزدیک شدن به محل وداع با یاران افزون می‌شود، حالا دیگر رهگذران هم به خیل جمعیت پیوسته‌اند از مادر پیری که عصازنان می‌آید تا کودکی که کالسکه خواهر نوزادش را همراهی می‌کند.

زمزمه‌ها رنگ مهدوی گرفته و بوی فرج می‌دهد، مردم از فیض استقبال هم گذر کردند و در کنار عبور از سومین آرامگاه مهم جهان اسلام همچنان پا به پای ۱۲ لاله خونین هستند.

شهید فضل‌الله طوط‌انداز از سربازان رزمنده دفاع مقدس است که ۴ دی‌ماه ۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت می‌رسد، پدر و مادر وی نیز در قید حیات نیستند؛ مرتضی شاه‌چراغی شهید دیگری است که پنجشنبه به همراه یارانش به خاک سپرده می‌شود، او از غواصان شهید است که به صورت رسمی در سپاه فعالیت می‌کرده، وی در عملیات کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید. چشم مادر این شهید نیز امروز به دیدار پیکر مطهر فرزندش روشن خواهد شد.

در آخرین قرار استقبال، جمعیت با یاد پرواز مدافعان حرم نوای لبیک یا حسین می‌گیرد؛ در این مسیر حتی سلفی گرفتن‌ها هم با قابی از شهدا بسته می‌شود.

آتش‌نشانان ایستگاه در مسیر هم به نشانه احترام به ایثار و فداکاری شیرمردان خمینی(ره) به صف شده‌اند؛ حالا دیگر مزار همرزمان پدیدار شده و قدم‌ها به مقصد رسیده است و شاخه‌گل‌هایی که در مسیر به تابوت شهدا متبرک شده بود روی مزارشان آرام می‌گیرد.

پیکر مطهر ۴ تن از ۱۲ شهیدی که بر دوش مردم تشییع شد در گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شوند؛ شهید فضل الله پوط‌انداز از غواصان کربلای ۴ که بعد از ۳۰ سال زمانی برگشته که پدر و مادرش در قید حیات نیستند تا پیکرش را در آغوش بگیرند،اما مردمی که حتی اسمش را نمی‌دانند برای بدرقه‌اش سنگ تمام گذاشتند.

شهید امینی هم از غواصان کربلای ۴ بوده که با شهادتش ۲ فرزند ۵ ساله و ۲ ساله‌اش را تنها می‌گذارد و اکنون که بعد از ۳۰ سال چشمان مادرش به دیدار او روشن می‌شود؛ شهید امینی چند نوه هم دارد که پدربزرگشان را ندیده‌اند.

شهید مرتضی شاهچراغی هم در طرف دیگری از گلستان شهدا به خاک سپرده شده است؛ همچنین شهید سعید نمازی‌زاده نیز در گلستان شهدا تدفین شده است.

فارس