استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1003921
چهارشنبه - 5 خرداد 1400 - 13:28

پایان حاشیه‌های برخورد نامناسب با دوره‌گرد ضایعات در قم/افراد خاطی اخراج شدند

برخورد نامناسب دو نفر از عوامل گشت شرکت بازیافتی با دوره‌گرد ضایعات در قم، با اخراج این دو کارگر خاطی پایان یافت.

پایان حاشیه‌های برخورد نامناسب با دوره‌گرد ضایعات در قم/افراد خاطی اخراج شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، از روز گذشته انتشار فیلمی با مضمون حواشی و برخورد نامناسب و ناشایسته عوامل شرکت طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با یک دوره‌گرد ضایعات که در حال جمع‌آوری مواد بازیافتی بود با واکنش‌های مختلف و متفاوتی در حوزه‌های مختلف ازجمله فضای مجازی همراه بود.

مسئولان شهرداری قم نیز با محکوم کردن این اتفاق ناخوشایند، دستور پیگیری موضوع و برخورد با عوامل خاطی را اعلام کردند.

در آخرین اقدام صورت گرفته، مدیرعامل شرکت طرف قرارداد با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در نامه‌ای به مدیرعامل این سازمان اعلام کرد: شرکت با نامبردگان خاطی برخورد نموده و از ادامه همکاری در مجموعه بازیافت منع گردیده‌اند و تا پایان قرارداد فی‌مابین اجازه همکاری به آنان داده نخواهد شد.

در این نامه مدیر این شرکت تصریح کرد: اقدامات لازم جهت دلداری و دلجویی از فردی که در معرض نامهربانی و بی‌احترامی قرار گرفته نیز انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیش‌ازاین نیز سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به انتشار فیلمی از برخورد عوامل پسماند در فضای مجازی یادآور شد: عوامل خاطی اخراج و تذکر به شرکت پیمانکار داده‌شده است.

سید عبدالله میر ابراهیمی مشکلات اقتصادی در جامعه را عامل افزایش این افراد در سطح شهر دانست و یادآور شد: در کنار رعایت قوانین و رأفت اسلامی از فعالیت این افراد برای حفظ بهداشت و نظم شهر جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ کرامت انسانی آموزش‌های لازم به مأموران جمع‌آوری پسماند داده‌شده و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهر نباشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ابراز کرد، پس از مشاهده فیلم درگیری عوامل شرکت پیمانکار تفکیک از مبدأ با فرد جمع‌آوری‌کننده غیرمجاز پسماند موضوع در دستور کار و رسیدگی توسط سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت و با توجه به قطعیت در بروز سوءرفتار از سوی عوامل مرتبط، اقداماتی ازجمله احضار نماینده شرکت به سازمان مبنی بر ارائه توضیحات لازم در خصوص جزئیات و علت برخورد عوامل شرکت با شهروند و تأکید بر اجرای وظایف محوله بر اساس قرارداد فی‌مابین و قوانین و مقررات موضوعه به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه‌صورت گرفت.

وی با بیان اینکه صدور اخطار کتبی به شرکت پیمانکار مبنی بر عدم تکرار درگیری و برخورد فیزیکی و اخراج عوامل خاطی از دیگر موارد مورد اقدام بوده است، افزود: شهرداری قم به‌عنوان خدمتگزار شهروندان نسبت به اجرای وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات اقدام به ارائه خدمات جمع‌آوری، انتقال و دفع انواع پسماندها در راستای حفظ نظافت و بهداشت عمومی شهر می‌نماید، ازاین‌رو عده‌ای از افراد به دلیل شرایط موجود اقدام به جمع‌آوری، خریدوفروش پسماندها به‌صورت غیرقانونی و برهم زدن نظم، انضباط و نظافت شهری می‌نمایند که این امر سبب ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی شهر و شهروندان و ایجاد مشکلات عدیده زیست‌محیطی می‌گردد.