تولیدی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 230062
پنجشنبه - 26 بهمن 1396 - 10:09

پایان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی اظهار داشت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی دو روز گذشته مرحله نهایی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی “المصطفی” با حضور طلاب غیر ایرانی در اصفهان برگزار شد. وی با بیان اینکه جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان میزبان این مسابقات بود، گفت: در نخستین […]

پایان  بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی اظهار داشت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی دو روز گذشته مرحله نهایی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی “المصطفی” با حضور طلاب غیر ایرانی در اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان میزبان این مسابقات بود، گفت: در نخستین روز از این برنامه که ۲۳ بهمن‌ماه بود ۱۷ نفر از طلاب غیر ایرانی در بخش حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل دفتر امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه به تفاوت‌های این دوره از مسابقات با سایر دوره‌ها اشاره کرد و گفت: همزمان با این مسابقه، مسابقه کارکنان “المصطفی” نیز انجام گرفت که ۶۰۰ نفر از کارکنان جامعه المصطفی العالمیه درمجموع رشته‌های کتبی – شفاهی و ۸۰ نفر در رشته شفاهی شرکت کردند و ۶ نفر از این افراد در رشته‌های قرائت و ترتیل به مرحله نهایی راه پیدا کردند و روز گذشته مسابقه آنان نیز به پایان رسید.

وی بیان کرد: توجه و سوق دادن طلاب غیر ایرانی و علاقه‌مند به مکتب اهل‌بیت (ع) به حوزه‌های قرآنی یکی از اهدافی است که جامعه المصطفی العالمیه آن را پیگیری می‌کند چراکه ارتقا توانمندی آنان در حوزه‌های قرآنی و اهل‌بیت (س) می‌تواند موجب تعدیل تنش‌ها در کشورهای اسلامی و سطح جهان شود.

رفیعی با بیان اینکه توانمندسازی طلاب غیر ایرانی در رأس برنامه‌های جامعه المصطفی العالمیه قرار دارد، اظهار داشت: جشنواره قرآن و حدیث در حقیقت تنها یک جشنواره و رویداد زودگذر نیست بلکه به چشم ما یک المپیاد جامع علمی و مهارتی است که یک‌بار در سال رقم می‌خورد.

وی گفت: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی “المصطفی” در دو بخش مهارتی و معارفی طرح‌ریزی‌شده بود که با حضور بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر از طلاب جامعه المصطفی العالمیه در داخل کشور و ۷۵ ملیت دیگر در جهان اسلام آغاز شد که از این تعداد ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش معارفی و ۳ هزار نفر در بخش مهارتی شرکت کردند و نهایتاً ۱۱۶ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۸۶ نفر آن‌ها طلبه برادر و ۳۰ نفر طلبه خواهر بودند.

انتهای پیام/‌۲۰۷/نصیری