رسانه » هنر
کد خبر : 600337
شنبه - 15 دی 1397 - 20:15

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات پایان یافت

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته پس از ۴ روز کاری، عصر روز شنبه پانزدهم دی ماه جاری به کار خود پایان داد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات پایان یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، در این دوره از نمایشگاه، حضور شرکت داخلی در گروه‌های کالایی، مؤسسات و شرکت‌های تبلیغاتی از سراسر کشور در کنار صنایع وابسته در حوزه‌های چاپ، بسته‌بندی، خدمات، تبلیغات، هدایای تبلیغاتی، سالنامه و سررسید، استندهای تبلیغاتی شرکت کردند.

کانون‌ها و شرکت‌های آگهی و تبلیغاتی در این نمایشگاه، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی کالاها، خدمات و تبلیغات به نمایش گذاشته و تشکل‏های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در کنار شرکت‌های تبلیغاتی خارجی، جدیدترین خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه کردند.
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت معنوی از نمایشگاه و میز خدمت و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان در مورد سامانه تبلیغات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی استان های خراسان، یزد، مرکزی، قم، فارس و  مازندران برای هم افزایی و تبادل تجارب و اطلاعات و سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اجرای برنامه های مرتبط در این دوره از نمایشگاه مشارکت داشتند.
ستاد برگزاری نمایشگاه پانزدهم هم‌راستا با برنامه‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای تقویت نهادهای صنفی غیردولتی و تسهیل حضور آن‌ها در این نمایشگاه با اختصاص غرفه‌ها و امکانات رایگان، بستر حضور کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان را در چارچوب انجمن‌های صنفی استانی تبلیغات فراهم کرد.

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات چه گذشت؟

سیدعلی اعتدالی رئیس پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته گفت: با توجه به  اهمیت و ضرورت تقویت و توسعه فعالیتهای تبلیغاتی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و سیاست‌های مبنایی دولت در حوزه تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار حمایت از کالا و خدمات ایرانی، برگزاری نمایشگاه پانزدهم تبلیغات به طور جدی و با رویکردی متفاوت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه آوین‌افزار افزود: در همین ارتباط در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و با تعامل و همکاری نزدیک با دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم زمان با برگزاری ۲ رویداد بزرگ فرهنگی در حوزه تبلیغات یعنی؛ چهارمین جشنواره تبلیغات ایران و سیزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات استانهای کشور، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی نمایشگاه نیز اجرایی شد.

ماه‌های گذشته، مطالعات مختلفی در حوزه شناخت بازار، مخاطبان و مشتریان در این شرکت آغاز شد و برای تحقق اهداف و برنامه های نمایشگاه شامل؛ تقویت برنامههای کارآفرین و توسعه اشتغال، برقراری پیوند میان شرکت های فعال در حوزه تبلیغات تجاری با دانش های نوین تبلیغات، به اشتراک گذاری تجربه های موفق در این حوزه، معرفی شرکت های فعال و جدید، ایجاد فضای رقابتی در بازار تبلیغات تجاری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

در این ارتباط تلاش شد تازه‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی، فناوری‌های روز و خلاقیت های دیجیتال در حوزه کسب و کارهای تبلیغات، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی، فعالان حوزه تولید و بازاریابی کالاها، خدمات و تبلیغات، شرکت‌های تبلیغاتی خارجی و نیز تشکل‏های صنفی استان‌ها و زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها دراین نمایشگاه حضور یابند.

تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک تر با متولیان دولتی وغیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت گو محور و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله نکات برجسته دوره ی اخیر نمایشگاه است.
سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش تبلیغات کشور که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، امیدواری و انگیزه ی قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده است که امیدواریم ما نیز برای تداوم این نمایشگاه به طور کامل از این فرصت بهره بگیریم.
اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما خوشبختانه این نمایشگاه با حمایت ها و همیاری های صورت گرفته، بسیار خوب برپا شده است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم در برندسازی محصولات داخلی در شرایط کنونی اثرگذار باشیم.

نگاه انگیزشی شرکت‌های تبلیغاتی

سینا ساعی مدیر فروش هنر و فناوری آوازه ایرانیان، که با نام تجاری چونک فعالیت می‌کند، درباره کم و کیف حضور شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته، می‌گوید: ۴ سال است که در حوزه فروش صنایع دستی و دست‌سازه‌های هنری، شروع به فعالیت کرده‌ایم که در ابتدا به صورت آفلاین و سپس به صورت فروش سازمانی آن را ادامه دادیم و در ۲-۳ سال اخیر هم با جذب سرمایه‌گذار، کار را در حوزه فروش آنلاین دنبال کردیم.
وی می‌افزاید: در این حوزه ۲ شعار را برای عرضه محصولات، طراحی کرده‌ایم؛ «دریچه‌ای رو به میراث ایران» برای متولیان سازمانیِ صنایع دستی و میراث فرهنگی، و «سبک هنری تو» برای مشتریان نهایی این محصولات.

این فعال حوزه عرضه و فروش آنلاین صنایع دستی که اولین دوره حضور شرکتش را در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تجربه می‌کند، هدف از این حضور را نمایش توانمندی‌های این مجموعه به شبکه‌های سازمانی فعال در حوزه صنایع دستی و برقراری پیوندهای رو در رو با مشتریان و علاقه‌مندان به این صنایع عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به بازخوردی که از مخاطبان در هر دو بخش گرفتیم، از حضور در نمایشگاه راضی هستیم و به هدف هایمان نیز رسیده‌ایم.

ساعی، برندسازی را هدف مجموعه خود عنوان می‌کند و درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه تبلیغات در برندسازی شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی می‌گوید: این نمایشگاه فرصت خوبی برای شرکت‌های تبلیغاتی در بخش خصوصی و ارگان‌ها و ادارات دولتی است تا با ایجاد یک هم‌افزایی، زمینه معرفی محصولات داخلی را به بازارهای بین‌المللی فراهم کنند.

تبلیغات؛ گام اول موفقیت شرکت‌ها

حمید زالی مدیر شرکت نگاران که از سال ۱۳۷۷ با مجوز رسمی وزارت ارشاد به حوزه ساخت، واردات و توزیع استندهای نمایشگاه ورود کرده است، در این باره می‌گوید: غرفه‌داران در نمایشگاه‌های مختلف، برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌های فروش برندهای بزرگ و شعب بانک‌ها، بیمه‌ها و …، مشتریان اصلی استندهای تولیدی و وارداتی این شرکت هستند که با حضوردر این نمایشگاه، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان مان فراهم شده است. اگرچه وضعیت کار در حوزه فروش استندهای نمایشگاهی مطلوب نیست، اما در حال حاضر با حضور در نمایشگاه، تعدادی از ارگان‌ها برای سفارش و تهیه استندهای نمایشگاهی مراجعه کرده اند.

تبلیغات و چاپ و بسته‌بندی اعضای یک پیکر

علی هوشیار مدیر فروش شرکت رکورد که تجربه ۴ سال واردات ماشین آلات چاپ دیجیتال و برش حکاکی ید می کشد و محصولاتش را در صنایعی مانند نساجی و تابلوسازی ارائه می‌کند، می‌گوید: امسال نیز با همه ی ظرفیت به نمایشگاه تبلیغات آمدیم تا  به رغم مشکلات موجود ،کاهش حجم نقدینگی در گردش و پائین آمدن آمار فروش که آسیب جدی به حوزه صنعت تبلیغات وارد کرده است، به هر میزان هم که شود از بازدیدکنندگان نمایشگاه تبلیغات بهره مند شویم.

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری  از ایده های خلاق در کسب و کار نوین 

غرفه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در امور فرهنگی و صنایعخلاق این معاونت با هدف معرفی، حمایت و توسعه‌ی اقتصادِ خلاق به عنوان رویکردی نوین در اقتصاد، صنعت و فرهنگ، تلاش دارد در کنار شکل‌گیری شرکت های دانش‌ بنیان، آن دسته از شرکت های خلاق را که در فضای دیجیتال، کسب و کارهای نوین و فرهنگ و هنر فعال هستند و ماهیت رشد آن‌ها بر مبنای نوآوری و ارایه خدمات و مدل های نوین کسب و کار است در برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، شناسایی و حمایتکند.
نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در امور فرهنگی و صنایع خلاق می گوید: بر همین اساس، ستاد برگزاری نمایشگاهتبلیغات و بازاریابی با فراهم آوردن امکان حضور این ستاد، ارتباط مستقیم و رو در روی کارآفرینان، فعالان خلاق حوزه تبلیغات و علاقه مندانکه تمایل به تجاری‌سازی ایده‌های نو و خلاقانه خود دارند، امکان پذیر شده است.

تعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با شهرداران شهرهای مختلف کشور

سازمان زیباسازی در راستای تعامل و شناخت بیشتر با سایر شرکت ها و سازمان ها در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی شرکت کرده است.
حمید صابر فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهرانمی گوید: این سازمان تسهیلات ویژه ای به صنوف که از  تابلوهای با تولید داخل استفاده می کنند ارئه می دهد. حوزه تبلیغات و درآمد، مبلمان شهری، خدمات شهری و تبلیغات فرهنگی، مهم ترین حوزه های کاری سازمان زیباسازی است. در حوزه تبلیغات تمام سازه ها ی رسانه های محیطی و تبلیغات شهری به طور مستقیم زیر نظر سازمان زیباسازی قرار دارند. نمایشگاه تبلیغات فرصتی ویژه برای همکاری سازمان زیباسازی و شرکت ها و شهرداری های سراسر کشور فراهم کرده است.
غرفه زیباسازی شهرداری تهران برای اولین بار از رسانه های تبلیغاتی رویال گردان رونمایی کرده که قرار است به زودی در سطح شهر تهران اجرایی شود. همکاری با سرمایه گذاران داخلی و استفاده از محصولات با کیفیت ایرانی در پنل‌های شیشه‌ای بیلبوردها و عرشه پل از دیگر برنامه‌های آتی این سازمان است.

انتهای پیام/