پاسخگویی به ۹۰ درصد از شکایت های دریافت شده از سامانه های پاسخگویی ۱۴۱

از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۷۹ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه به ثبت رسیده که از این تعداد به ۹۰ درصد از شکایت های دریافتی رسیدگی شده است.

پاسخگویی به ۹۰ درصد از شکایت های دریافت شده از سامانه های پاسخگویی ۱۴۱
به گزارش پایگاه خبری ربیع،  از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات  آزادر اه ها و راه های بین شهری کشور بوده است.
 بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به  عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط  رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است.
شایان ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان  سامانه شهراه،  واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی می باشد که با هدف ارتباط شهروندان با معاونت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب،   راه اندازی شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدماتی از قبیل گزارشات شهروندی، انتقادها و پیشنهادها، دسترسی آزاد به اطلاعات، پایان نامه، رفع مشکل راه بین شهری، راه روستایی،حریم و… خدمات حمل و نقل جاده ای کالا ومسافر و طرح شکایات رانندگان از طریق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرایندهای لازم پیاده سازی و به شهروندان ارائه می نماید و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد.
درگاه ارتباط شهروندان از طریق سایت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسیدگی بشکایات ونیز لینک مستقیم shahrah.mrud.ir قابل دسترس می باشد.