استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 545988
سه شنبه - 6 آذر 1397 - 23:58
مدیرعامل شرکت بهکده رضوی:

وعده‌های مسئولان خراسان شمالی بر زمین‌مانده / تعدیل نیرو یا گسترش شرکت راه نجات بهکده

مدیرعامل شرکت بهکده رضوی گفت:سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی قول کمک به شرکت را داد و گفت تعدادی از گوسفندان را بفروشید حقوق کارگران را پرداخت کنید، این کار را انجام دادیم اما وعده استانداری هنوز محقق نشده است.

وعده‌های مسئولان خراسان شمالی بر زمین‌مانده / تعدیل نیرو یا گسترش شرکت راه نجات بهکده

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مجید جدیری با اشاره به معوقات کارگران شرکت بهکده رضوی اظهار کرد: ماهیانه ۷۰ درصد حقوق پرسنل را پرداخت می‌کنیم و درواقع دستمزد ماهانه آنان قطع نمی‌شود و حدود ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌دهیم و مابقی به‌صورت معوقات انباشت می‌شود.

وی در ادامه افزود: به‌طور میانگین هر کارگر ۳۰ میلیون تومان طلب دارد که این معوقات از زمان خاتمه حمایت های کمیته امداد تا کنون برایشان ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت بهکده رضوی همچنین گفت: با توجه به مصوبه‌ای در سال ۸۸، هیات دولت قرار بود کمک سه میلیارد تومانی به شرکت داشته باشد اما این امر محقق نشد.

وی افزود: اگر این وعده دولت اجرایی می شد بسیاری از مشکلات شرکت حل شده بود و استانداری خراسان شمالی به دنبال احیا این سه میلیارد تومان است و امیدواریم حداقل ۱ و نیم میلیارد به شرکت کمک کند تا بتوانیم در موضوع معوقات حقوق کارگران اقدام کنیم.

جدیری توضیح داد: طی سال ۸۸ که شرکت بهکده رضوی از کمیته امداد به جهاد کشاورزی منتقل شد، هیات دولت تصمیم گرفت که سه میلیارد تومان به شرکت بدهد که بدهی‌ها پرداخت بشود اما این امر محقق نشد و مشکلاتی را تا کنون ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹۰ نفر در این مجموعه درباره تعدیل این افراد بیان کرد: نیروهایی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند را بازنشسته می‌کنیم تا کاهش نیرو داشته باشیم زیرا ظرفیت شرکت حدود ۵۰ نفر است و سایر کارگران مازاد هستند.

مدیرعامل شرکت بهکده رضوی ادامه داد: برای بازنشسته شدن هر نیرو بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان پول نیاز است و اگر تأمین اجتماعی و اداره کار همکاری کنند تا ۶ ماه آینده بتوانیم تمام این افراد را بازنشسته اعلام کنیم.

جدیری بیان داشت: حدود ۴ ماه پیش محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی استانداری در کمیسیون کارگری قول کمک به شرکت را داد و گفت تعدادی از گوسفندان را بفروشید و حقوق کارگران را پرداخت کنید و در عوض آن به شما بودجه خواهیم داد تا دوباره گوسفند خریداری کنید.

وی ادامه داد: ما نیز ۱۲۰۰ گوسفند فروختیم و حدود ۸۰۰ میلیون نقدینگی وارد شرکت شد و پرداخت حقوق انجام شد اما اکنون باگذشت ۴ ماه هنوز پولی از سوی استانداری به شرکت نرسیده است.

جدیری افزود: همچنین احسانعلی عالی سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی قرار شد از آن ۳ میلیاردی که دولت می‌خواست کمک کند حداقل ۱ و نیم میلیارد آن را احیا کند که این مورد نیز هنوز محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت بهکده رضوی ادامه داد: این شرکت تعدادی دام و یک مقدار زمین زراعت دارد منتها پاسخگوی هزینه‌ها نیست به‌عنوان‌مثال سالانه ۲ میلیارد تومان درآمد داریم اما ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط حقوق کارکنان می‌شود و بایستی کاری کنیم تا تعادل حفظ شود لذا باید درآمد افزایش بیابد یا تعداد پرسنل کاهش پیدا کند تا درآمدها با هزینه‌ها به تعادل برسد.

جدیری همچنین بیان کرد: زمان کمیته امداد متأسفانه هرکسی درخواست کار می‌داد استخدام می‌کردند و کمیته امداد هر سال مبلغی بالغ بر یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت کمک می‌کرد ولی وقتی شرکت زیر نظر جهاد کشاورزی رفت، مسئولان دستور خودکفایی به مجموعه دادند که یعنی از طریق دام و زراعت شرکت و هزینه‌هایش را بچرخاند.

مدیرعامل شرکت بهکده رضوی تصریح کرد: گسترش شرکت مسیر جایگزین تعدیل نیروها است اما گسترش زمانی اتفاق می افتد که منابع آبی وجود داشته باشد در حالیکه آب به‌اندازه بیشتر از ۱۵۰ هکتار وجود ندارد و خشک سالی نیز مانع گسترش از دام می شود تا میزانی که تمام مراتع استان طی سه سال اخیر درگیر خشک‌سالی شدید هستند و به گوسفندان فقط جو و آذوقه می‌دهیم.

جدیری در پایان افزود: البته به سوی کشت‌های کم آب مانند زعفران رفته ایم و امسال یک و نیم هکتار زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی کاشتیم و امیدواریم با نتیجه گرفتن از این کشت‌ها آینده خوبی برای مجموعه بهکده ایجاد شود اما این کار تا سه سال دیگر زمان می برد و باید فکری تا دو سال آینده برای تامین حقوق پرسنل مازاد اندیشیده شود و خواستار تحقق هر چه زودتر وعده‌های استانداری و دولت هستیم.

گفتنی است بهکده رضوی روستایی در بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان واقع شده‌ و ۹۵۷ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳