استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 825289
پنجشنبه - 21 شهریور 1398 - 16:17

وضعیت نان در خراسان شمالی عادی شده است

استاندار خراسان شمالی از عادی شدن وضعیت توزیع نان در استان خبر داد و گفت: با بررسی‌های انجام‌شده وضعیت فعلی عادی و تنش‌های پیش‌ازاین رفع شده است.

وضعیت نان در خراسان شمالی عادی شده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی پیش از ظهر امروز در  کارگروه آرد و نان خراسان شمالی اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده شده اکنون وضعیت نان عادی است و تنش‌ها رفع شده است.

وی افزود: وقتی دچار مشکل می‌شویم باید بپذیریم دچار نواقصی هستیم لذا باید مسیر بازبینی شود و چون مسیر را خوب طی نمی‌کنیم به دنبال نظارت هستیم.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر لزوم چینش برنامه‌ای منظم برای توزیع آرد خاطرنشان کرد: به‌جای کارشناسان ادارات این موضوع را بررسی کردم زیرا ما باید حل‌کننده مشکل باشیم و نه بیان‌کننده و کسی از خارج جلسه بنا نیست مشکل را حل کند.

وی در ادامه به مقایسه میزان توزیع آرد در مرداد سال ۹۷ و مردادماه سال جاری پرداخت و در این خصوص افزود: درمجموع ۱۹ درصد افزایش توزیع آرد داشتیم که به‌صورت تفکیک در جاجرم ۶۰ درصد افزایش، فاروج ۶ درصد، بجنورد ۱۸ درصد، شیروان ۲۸ درصد، اسفراین ۷ درصد، مانه و سملقان ۲۲ درصد، گرمه ۳۶ درصد و راز و جرگلان ۹ درصد که این نشانه بی‌نظمی است و کسی نباید از این دفاع کند.

شجاعی ادامه داد: در گزارش‌ها آمده بود که جاجرم نیز در برخی از نقاط مشکل داشته و با ۶۰ درصد افزایش توزیع آرد، چه منطقی برای کمبود وجود دارد؟

وی در ادامه دستور داد طی یک هفته کمیته‌ای با دخالت همه مرتبطان ازجمله نانوا، اتحادیه، غله و تعزیرات تشکیل‌شده و یک بار سهمیه سرانه استان مشخص شود و افزود: سرانه شهری، روستایی و عشایری مشخص شود و مجدداً سهمیه‌ای که از پایین به بالا اعلام‌شده بررسی شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی مشخص چیده شود و آن‌وقت این برنامه را کنترل کنید زبرا نمی‌شود تک‌تک نانواها را بررسی کرد.

وی دستور تفویض اختیار همراه با مسئولیت به اتحادیه‌ها را صادر کرد و افزود: هر اختیاری که اتحادیه‌ها می‌خواهند را به آن‌ها بدهید.

شجاعی در پایان گفت: نمی‌خواهیم کار را به ایجاد جرم و مجازات بکشانیم اما وقتی مسیر هم درست باشد برخی تخلف می‌کنند که باید برخوردها یکسان‌سازی شود.

انتهای پیام/