استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 835589
یکشنبه - 31 شهریور 1398 - 17:11

وضعیت نامناسب خراسان شمالی در امور گلخانه‌ای / برخی دنبال انتصاب مدیران‌اند

استاندار خراسان شمالی با انتقاد نسبت به وضعیت استان در بخش گلخانه‌ها گفت: دل‌مشغولی برخی افراد در استان تنها انتصاب مدیران و فرمانداران می‌باشد و ما باید با هم‌افزایی و مشارکت جهت ایجاد زیرساخت‌ها و حل مشکلات اقتصادی بتوانیم بر تفکرات این افراد غلبه کنیم.

وضعیت نامناسب خراسان شمالی در امور گلخانه‌ای / برخی دنبال انتصاب مدیران‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشستی با محوریت بررسی وضعیت گلخانه‌ها و آب‌های مرزی استان، اظهار کرد: به‌رغم اینکه بخش کشاورزی، پیشران اقتصادی خراسان شمالی است اما وضعیت استان در بخش ایجاد و توسعه گلخانه مناسب نیست.

وی ایجاد و توسعه گلخانه‌ها را از مباحث بسیار مهم کشور توصیف کرد و گفت: ایجاد گلخانه‌ها باهدف درمان کم‌آبی کشور برنامه‌ریزی‌شده و اگر استان نتواند در تحقق و اداره این برنامه موفق باشد باید بخش کشاورزی استان تعطیل شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در جلسات به دنبال ابراز اطلاعات، بیان مشکلات و ارائه موارد قانونی نباشید و باهدف اقدام توسعه‌ای با برگزاری جلسات بین دستگاهی و تقویت بدنه کارشناسی راهکارهای اجرایی ارائه دهید.

وی تصریح کرد: عدم موفقیت استان درگذشته برای ایجاد گلخانه‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای مردم نیستند بلکه به دلیل مدیریت‌هاست بنابراین برای ایجاد و توسعه گلخانه‌ها نباید به‌مانند گذشته عمل کرد بلکه باید با هم‌افزایی و مشارکت بین دستگاهی اقداماتی فراتر از کارهای عادی انجام داد.

شجاعی ادامه داد: باید تمام حلقه‌های مرتبط را ایجاد و به یکدیگر متصل کرد و به‌عنوان‌مثال تنها با ایجاد گلخانه بدون پیش‌بینی بازارهای داخلی و خارجی برای فروش محصولات رونق این بخش امکان‌پذیر نیست و بنابراین تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید پای‌کار بیایند و موانع و مشکلات را با هم‌افزایی حل کنند.

وی بابیان اینکه کار عملیاتی گفتن و  گذشتن نیست، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان باهدف توسعه گلخانه‌ها باید نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برآورد ریالی، ارائه برنامه زمان‌بندی و پیگیری مصوبات جلسات اقدام کند.

استاندار خراسان شمالی در پایان سخنان خود اظهار کرد: دل‌مشغولی برخی افراد در استان تنها انتصاب مدیران و فرمانداران می‌باشد و ما باید با هم‌افزایی و مشارکت جهت ایجاد زیرساخت‌ها و حل مشکلات اقتصادی بتوانیم بر تفکرات این افراد غلبه کنیم.

انتهای پیام/