استانها » البرز
کد خبر : 435133
یکشنبه - 25 شهریور 1397 - 15:17
معاون آموزش و پرورش استان البرز:

وضعیت اقتصادی، اجبار در تهیه البسه فرم مدارس البرز را ملغی کرد

معاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: اعتراض اولیا در راستای تأمین هزینه تحصیل دانش آموزان موجب شد، اجبار در تهیه لباس فرم مدارس از بین برود.

وضعیت اقتصادی، اجبار در تهیه البسه فرم مدارس البرز را ملغی کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،مهریار کرمی امروز گفت: بسیاری از مدارس دولتی هنگام ثبت نام دانش‌آموران در مقاطع مختلف، آن‌ها را اجبار به پرداخت هزینه ثبت‌نام می‌کنند که این دریافت هزینه قانونی نیست و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: طبق مکاتبات و جلساتی که با مدیرکل محترم داشتیم بندهایی در قانون‌های مدارس تصویب شد که عمل کردن و اجرای آن برای کادر آموشی واجب است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به ضوابط مدارس غیردولتی و دریافت هزینه، خاطرنشان کرد: برای مدارس غیر دولتی، استعدادهای درخشان و غیره قانون‌هایی ذکر شده است که تنها با رجوع به آن و مطلع شدن از هزینه، قادر به دریافت مبلغی هستند و در صورت دریافت هزینه بیشتر، پیگردهای قانونی برایشان لحاظ می‌شود.

کرمی تهیه فرم مدرسه برای دانشآموزان را اختیاری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و اعتراض اولیاء، هیچ اجباری برای تهیه فرم دانش‌آموز وجود ندارد و به صورت کاملا اختیلاری است.

وی در پایان با تاکید بر نشاط دانش آموزان و ترویج احساس صمیمت، یادآور شد: با وجود اجباری نبودن تهیه فرم مدارس، اما یکدستی در نوع پوشش باعث ایجاد صمیمیت و نشاط دانش آموزان می‌شود.

انتهای پیام