استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 787481
شنبه - 12 مرداد 1398 - 23:21

وصیتی از شهدا | حجاب آبروی اسلام است

شهید دکتر بهرام شکری در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به همسرش آورده است؛ همواره خدا را در نظر داشته باش و هیچ‌گاه حجاب را سبک نشمار، حجاب سنت توست، حجاب آبروی بانوی اسلام فاطمه (ع) است که باید از آن نگهداری کرد،

وصیتی از شهدا | حجاب آبروی اسلام است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  شهید بهرام شکری در سال ۱۳۲۶ در شهرستان میانه از شهرهای آذربایجان دیده به جهان گشود. در ۴ سالگی به همراه خانواده به تهران عزیمت کرد و دوران ابتدایی خود را در دبستان بامشاد و دوران متوسطه را در دبیرستان‌های اروندرود، دکتر بصیری و خوارزمی به‌پایان رساند. در سال ششم دبیرستان خوارزمی به دنبال نوشتن مقالات، داستان‌های طنز و شعرهای کوتاه اخطارهای غیرمستقیمی از طرف رژیم پهلوی دریافت کرد.

در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی شد و از همان زمان شروع به فعالیت کرد. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی همگام با مردم در تظاهرات مختلف شرکت کرد و در روز ۸ بهمن که رژیم توسط ستاد ژاندارمری در میدان انقلاب مردم را به گلوله بست به امدادرسانی مجروحان پرداخت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شب‌ها اسلحه به‌دست، در خیابان‌ها نگهبانی می‌کرد. پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه به سامان دادن انجمن اسلامی دانشکده پرداخت و همزمان در جهاد سازندگی مشغول فعالیت شد. در مرداد ۱۳۵۹ جهت انجام خدمات دندانپزشکی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و پس از ماه‌ها تلاش در سنگر سپاه پاسداران و دفاع مقدس توسط عوامل منافقین به مقام شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید بهرام شکری

همسرم ! همواره خدا را در نظر داشته باش و هیچ‌گاه حجاب را سبک نشمار، حجاب سنت توست، حجاب آبروی بانوی اسلام فاطمه (ع) است که باید از آن نگهداری کرد، مطلب دیگر درباره فرزندمان محمد است، دلم می‌خواهد که راه مرا ادامه دهد و اسلحه به‌دست گیرد و با باطل مبارزه کند.

انتهای پیام/ر