استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 767791
یکشنبه - 23 تیر 1398 - 19:14

وزیر جهاد کشاورزی، پروژه‌های شهرستان گرمه را افتتاح کرد

پروژه آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت و ۴۵ پروژه آبیاری نوین در شهرستان گرمه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

وزیر جهاد کشاورزی، پروژه‌های شهرستان گرمه را افتتاح کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، ظهر امروز پروژه آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت و ۴۵ پروژه آبیاری نوین در سطح ۸۷۰ هکتار درمجموع بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و ۹۷۰ خانوار بهره‌بردار در شهرستان گرمه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

محمود حجتی در آئین افتتاح این پروژه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: این پروژه با ۱۰۰۰ هکتار و ۳۵۲ خانوار بهره‌بردار حقیقتاً کم‌نظیر و بی‌نظیر است و می‌بایست زنجیره تکمیلی‌اش به ۱۰۰۰ هکتار کشت و صنعت تبدیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: تلاش در تکمیل زنجیره به‌منظور کمتر کردن فاصله تولید تا مصرف و بازگشت ارزش‌افزوده محصول و درواقع قرار گرفتن حاصل دسترنج کشاورز در جیب و سفره کشاورز است.

عبدالله یوسفی در مراسم افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی و مکانیزه شدن بخش کشاورزی شهرستان گرمه اعلام کرد: این پروژه در چهار نقطه روستایی این شهرستان با احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، احداث ۵۵ هکتار باغ مکانیزه و نصب پنل خورشیدی بااعتباری معادل ۵۴ میلیارد ریال و ۱۵۷ خانوار بهره‌بردار باهدف رونق تولید اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به پروژه آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت اظهار کرد: ۳۵۲ خانوار بهره‌بردار از این پروژه بهره مند می‌شوند و شهرستان گرمه اولین شهرستان در کشور است که ۱۰۰ درصد اراضی مستعد آبی آن تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ زیر پوشش آبیاری نوین خواهد رفت.

وی افزود: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی بخش کشاورزی روستایی شهرستان گرمه از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی خراسان شمالی در دولت و تدبیر و امید بوده است.

انتهای پیام/ق