رسانه » هنر
کد خبر : 483086
پنجشنبه - 26 مهر 1397 - 10:27

وزارت ارشاد در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجتال تجدید نظر کند

نماینده صنف پیام‌رسانها و شبکه‌های اجتماعی گفت: نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به دو نمایشگاه تکام و الکامپ باعث شد که شرکت‌ها از وزارت ارشاد بخواهند که در زمان برگزاری تجدید نظر کنند.

وزارت ارشاد در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجتال تجدید نظر کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ «مهدی انجیدنی» نماینده صنف پیا‌م‌رسانها و شبکه‌های اجتماعی گفت: زمان برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجتال مناسب نیست و ما امیدواریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره تجدید تظر کند. تغییر در زمان برگزاری این نمایشگاه چند دلیل دارد یکی از آنها همزمانی با پیاده روی اربعین است و دیگری اینکه بسیاری از شرکت‌هایی که قصد حضور در این نمایشگاه داشتند یا سفر هستند و یا به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

وی ضمن بیان دلیل دیگری ادامه داد: از طرفی نزدیک بودن زمان این نمایشگاه به دو نمایشگاه تکام و الکامپ و مشترک بودن شرکت‌هایی که در این دو نمایشگاه حضور دارند باعث شد که شرکت‌ها از وزارت ارشاد بخواهند که در زمان برگزاری تجدید نظر کنند. چراکه برای اکثر شرکت‌ها بسیار سخت بود که در هر سه این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

مدیر عامل پیام‌رسان گپ در ادامه بیان داشت: اگر زمان برگزای اصلاح شده و تغییر کند می‌توانیم حضور قوی و کامل‌تر شرکت‌ها را داشته باشیم.

انجیدنی با اشاره به اینکه آیا کاهش قدرت مالی شرکت‌ها نیز در این تصمیم موثر است، افزود: بیشترین دلیلش افزایش هزینه غرفه‌سازی است و به واسطه افزایش قیمت دلار هزینه‌های غرفه‌ها بالا رفته است. برای مثال در دو ماه گذشته هزینه‌های غرفه‌سازی جند برابر شده و همین باعث شده تا شرکت‌های کمتری بتوانند در این بخش هزینه کرده و در نمایشگاه شرکت کنند.

وی در پایان نیز بیان داشت: شاید تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه باعث شود شرکت‌ها فرصت دوباره‌ای داشته باشند تا بتوانند از نظر منابع مالی خود را تامین کنند. زمان برگزاری نمایشگاه استاندارد خاصی ندارد و به سلیقه برگزار کننده مرتبط بوده و برخی مواقع زودتر و برخی مواقع دیرتر از زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکام است.

انتهای پیام/