اقتصادی » بازار و بورس
کد خبر : 1045162
یکشنبه - 1 مهر 1403 - 19:32

ورود بورس به طرح تامین مالی صنعت برق

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اگر بتوانیم تحرک در صنعت برق کشور ایجاد کنیم، مشکل سایر صنایع نیز برطرف خواهد شد.

ورود بورس به طرح تامین مالی صنعت برق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایلنا، محمدعلی شیرازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فرابورس ایران و گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ ناشر در فرابورس فعالیت دارند که همه آنها مصرف‌کنندگان برق به شمار می‌روند، اظهار داشت: اگر برق و انرژی نباشد رشد اقتصادی نیز صورت نمی‌گیرد و بازار سرمایه نیز وجود نخواهد داشت..

وی با اشاره به ناترازی برق در کشور افزود: مهمترین دغدغه ناشران در چند سال اخیر و به‌ویژه تابستان امسال تامین پایدار انرژی بود.

مدیر عامل فرابورس گفت: بر همین اساس و باتوجه‌به کمبود برق، تلاش فرابورس بر این قرار گرفته تا فکری در زمینه تامین مالی طرح‌های توسعه نیروگاهی داشته باشد.

وی ادامه‌داد: اگر تامین مالی زنجیره برق تسهیل شود به سایر ناشران کمک خواهد شد و علاوه بر آن رونق به صنایع کشور باز خواهد گشت. بنابراین تلاش خواهیم کرد تأمین مالی برق تسهیل شود تا طرح‌های توسعه‌ای این صنعت اجرایی شوند.

شیرازی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تحرک در صنعت برق کشور ایجاد کنیم، مشکل سایر صنایع نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهام ۷ شرکت در بورس عرضه خواهد شد، یادآور شد: منابلع مالی حاصل از عرضه سهام این شرکت‌ها، در پروژه‌های گروه مپنا به‌خصوص در بخش افزایش ظرفیت تولید برق صرف خواهد شد.