تولیدی » سرمقاله » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 249262
دوشنبه - 21 اسفند 1396 - 16:27
نویسنده: مظفر حاجیان حسین آبادی

وحدت اسلامی

چند روز پیش شاهد حمله چهار نفر به سفارت ایران در لندن بودیم که با توجه به شعارها و پرچمی که در دست داشتند، مشخص شد از فرقه شیرازی هستند. فرقه شیرازی یا شیعه انگلیسی بیشتر در محرم خودنمایی کرده است؛ با توجه به عقاید افراطی که آنها در عزاداری‌ها دارند، سعی در نمایش اجرایی خشن از اسلام دارند.

وحدت اسلامی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، چند روز پیش شاهد حمله چهار نفر به سفارت ایران در لندن بودیم که با توجه به شعارها و پرچمی که در دست داشتند، مشخص شد از فرقه شیرازی هستند. فرقه شیرازی یا شیعه انگلیسی بیشتر در محرم خودنمایی کرده است؛ با توجه به عقاید افراطی که آنها در عزاداری‌ها دارند، سعی در نمایش اجرایی خشن از اسلام دارند.
فرقه شیرازی از اصلی‌ترین دشمنان وحدت اسلامی است و این مهم‌ترین علت دشمنی آن فرقه با نظام ایران، به‌ویژه امام خامنه‌ای، رهبر ایران است؛ زیرا رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر وحدت اسلامی دارند.
باید گفت وحدت اسلامی، یکی از ارکان راهبردی اندیشه انقلاب اسلامی است. پیرو این اندیشه میلاد پیامبر اعظم به عنوان هفته وحدت، راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و همایش‌هایی چند از این قبیل، دلیلی بر تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت اسلامی است؛ اما این گروه افراطی شبانه‌روز از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد هدف قراردادن و توهین به بزرگان اهل سنت است.
نکته جالب توجه اینکه عربستان سعودی با وجود دشمنی علنی با شیعه در مراسم حج به این فرقه افراطی اجازه می‌دهد و آنان را به حال خود رها می‌کند تا مراسم و فعالیت‌های خود را آزادانه انجام دهند و این امر، بیان‌کننده نوعی همدستی و هماهنگی بین آل سعود و فرقه افراطی شیرازی است.
برخی مسئولان آمریکایی به صراحت گفتند استراتژی ما این است که گروه‌های افراطی مذهبی را در داخل جوامع شیعی تشویق و پشتیبانی کنیم. امروز شاید بیش از ۲۰ ماهواره به همراه شبکه‌های ارتباط اجتماعی زیادی در اختیار این جریان قرار دارد که در راستای اهداف آنها عمل می‌کنند.
دوم، سازمان‌یافتگی این جریان است که به طور کاملا دقیق و منظم عمل می‌کنند. سوم، حمایت مالی گسترده‌ای است که از سوی خارجی‌ها نسبت به این جریان انجام می‌گیرد. غرب و آل سعود همواره سعی داشته‌اند میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و از اختلاف ایجادشده بیشترین بهره را ببرند که متأسفانه برخی چنین امکانی را در اختیار آنان قرار
می‌دهند.