استانها » البرز
کد خبر : 604683
سه شنبه - 18 دی 1397 - 17:35
مدیرکل دفتر آموزش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد

وجود ۸۰۰۰ گونه گیاهی در کشور/۲۵۰۰ گونه خاصیت دارویی دارند

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در ایران بیش از هشت هزار گونه گیاه رشد می کند که در این میان دو هزار و ۵۰۰ گونه دارای خاصیت دارویی است.

وجود ۸۰۰۰ گونه گیاهی در کشور/۲۵۰۰ گونه خاصیت دارویی دارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، وحید جعفریان در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی دو روزه کاشت، داشت و برداشت گیاهان داروئی در مجموعه اداره منابع طبیعی شهرستان کرج، اظهار داشت: خوشبختانه استقبال از این دوره آموزشی خوب بود و سطح برگزاری نیز قابل قبول ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ نفر از مجریان و بهره برداران، همیاران طبیعت و ساکنین حوزه آبخیز البرز در این دوره شرکت داشتند، گفت: باید زیرساخت‌های مناسب در راستای توسعه و کشت گیاهان داروئی در منطقه فراهم شود.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: بستر و اقلیم مناسب افزایش زیرساخت‌ها در راستای توسعه و فرآوری گیاهان داروئی در البرز موجود است.

وی با اشاره به وجود اکوتیپ‌های متنوع از انواع گیاهان داروئی در منطقه، تصریح کرد: این امر موجب شده تا شرایط منحصر بفردی را برای فعالیت و توسعه محصولات دارویی داشته باشیم.

جعفریان آموزش و ترویج را پل ارتباطی میان مردم و مسئولین دانست و ادامه داد: در راستای تقویت مشارکت مردمی لازم است از مطالبات آن‌ها آگاه باشیم و نسبت به مرتفع ساختن مشکلات پیش‌رو اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی به حفظ و رعایت الگوی مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت مجریان و بهره برداران در قالب ایفا کننده نقش راهبردی در حفاظت از منابع طبیعی استفاده کرد تا به ارتقای توانمندی مجموعه دست پیدا کنیم.

وی ایران را سرزمینی با انواع گیاه دارویی برشمرد و اضافه کرد: تنوع گیاهی در ایران به ویژه در حوزه گیاهان دارویی موجب می‌شود تا به جغرافیای ویژه گیاهی در دنیا برسیم.

به گفته این مسؤول گیاه‌شناسان و پژوهشگران علوم مرتبط منابع طبیعی معتقدند کشور ایران ۸۰۰۰ گونه گیاهی را داراست که در این میان ۲۵۰۰ گونه دارای خواص دارویی، پزشکی، کنترل‌کننده حشرات و علف هرز و سایر خواص داروئی است.

انتهای پیام/و