استانها » البرز
کد خبر : 604761
سه شنبه - 18 دی 1397 - 20:30
در جمع خبرنگاران مطرح شد

وجود ۴ مرکز خدمات رسانی هلال‌احمر در جاده چالوس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: جاده چالوس یکی از محورهای پرخطر استان به‌شمار می‌آید که در این میان سه پایگاه دائم و یک واحد سیار هلال‌احمر در آن محدوده مستقر هستند.

وجود ۴ مرکز خدمات رسانی هلال‌احمر در جاده چالوس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، ناصر چرخساز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای داوطلب در جمعیت هلال‌احمر همچون بازوان پرتوانی برای ما به‌شمار می‌آیند تا بتوانیم به اهداف خود که ارائه خدمات به مردم است، برسیم

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبین هلال استان البرز هفت هزار و۳۴۵ نفر است، گفت: طرحی در قالب “طرح زمستانه” در دستور کار ما قرار گرفته است که در این راستا هشت پایگاه موقت و یک پایگاه ثابت در اغلب نقاط استان برای ارائه خدمات به مردم فعال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با بیان اینکه این طرح به صورت ۲۴ ساعتهی فعال است، افزود: جمعیت هلال احمر در کنار اورژانس اجتماعی موفق شده است که خدمات رسانی به تمامی راه‌های مواصلاتی استان را انجام دهد.

به گفته چرخساز طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۸۷۷ مورد حوادث جاده‌ای توسط هلال احمر استان امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به وجود مرکز پاسخگویی به حوادث در استان، تصریح کرد: هلال‌احمر موظف است با دریافت پیام‌ها به مدیریت ماموریت و حوادث بپردازد تا ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز به حضور ۸۵۰ امدادگر و نجاتگر دارای درجه‌بندی در حوزه حوادث با هلال احمر البرز اشاره کرد و یادآور شد: طبق استاندارد تعریف شده در حوادث جاده‌ای تیم‌های امدادی باید از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محل حادثه حضوریابند و اقدامات خود را عملیاتی کنند.

چرخساز ادامه داد: ما در جمعیت هلال‌احمر مانورهایی را برگزار کردیم تا در مواقع بحرانی مانند وقوع زلزله آمادگی کافی برای خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

وی معتقد است جاده چالوس یکی از محورهای پرخطر استان البرز به‌شمار می‌آید از این رو سه پایگاه خدمات رسانی ثابت و یک پایگاه سیار جمعیت هلال احمر در این جاده بنا شده و ارائه خدمات می‌کند.

انتهای پیام/و