اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1023845
یکشنبه - 20 آذر 1401 - 17:16
در گفتگو ربیع عنوان شد:

وجود ۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در اصفهان/عایدی سفر رئیس جمهور به اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار ورزش بود

بر اساس آمارهای منتشر شده در سطح کشور ۴۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بخش بزرگی از این طرح‌ها مربوط به دولت‌های گذشته است و تکمیل آنها به ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که اگر بودجه این طرح‌ها فراهم شود می‌توان ظرف ۲ یا ۳ سال آینده این پروژه‌ها را تکمیل و بهره برداری کرد. این در حالی است که با اعتبارعمرانی ۲ هزار میلیارد تومانی وزارت ورزش نمی‌توان به ایده آل دست یافت لازمه این کار این است که خیران نیز در این مراحل وارد شوند برای تضمین سلامت جامعه همگام با دولت درتوسعه سرانه‌های ورزشی همکاری نمیاند.

وجود ۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در اصفهان/عایدی سفر رئیس جمهور به اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار ورزش بود

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بر اساس آمارهای منتشر شده در سطح کشور ۴۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بخش بزرگی از این طرح‌ها مربوط به دولت‌های گذشته است و تکمیل آنها به ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که اگر بودجه این طرح‌ها فراهم شود می‌توان ظرف ۲ یا ۳ سال آینده این پروژه‌ها را تکمیل و بهره برداری کرد. این در حالی است که با اعتبارعمرانی ۲ هزار میلیارد تومانی وزارت ورزش نمی‌توان به ایده آل دست یافت لازمه این کار این است که خیران نیز در این مراحل وارد شوند برای تضمین سلامت جامعه همگام با دولت درتوسعه سرانه‌های ورزشی همکاری نمیاند.

از آنجا که شعار دولت سیزدهم در حوزه ورزش توزیع عادلانه منابع و امکانات و مردمی‌سازی ورزش است، طرح آمایش سرزمینی ورزش توسط سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه توسعه ورزش بر ظرفیت استان‌های مختلف کشور ایجاد شود.

اصفهان ظرفیت‌های بالایی درحوزه ورزش دارد

در همین پیوند مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره افق ورزش در دیار نصف جهان به خبرنگار ربیع  گفت: این استان افق بسیار روشنی در زمینه ورزش دارد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از اتفاقات خوب ورزش در این استان بود که اصفهان بعد از تهران با میزبانی بیش از ۳ هزار ورزشکار در پنج رشته مختلف ورزشی، بیشترین میزبانی را در این رقابت‌ها داشت و توانست به مقام نایب قهرمانی کشور برسد. رتبه زرین دیگر اصفهان در بخش ورزش حضور بیش از ۳۰ نفر ورزشکار، مربی و داوردر مسابقات کشورهای اسلامی بود که همه این افراد عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشتند.

جواد محمدی، تاکید کرد: ظرفیت بالای ورزش اصفهان، وظیفه مسئولان این حوزه درکشور و استان را سنگین‌ترکرده و روسای هیئت‌های ورزشی نیز باید تلاش چندانی در این زمینه داشته باشند.

کمبود اماکن ورزشی چالش اساسی هیئت‌های ورزشی

وی کمبود اماکن ورزشی را چالش اساسی هیئت‌های ورزشی عنوان و روی سخنش با مجلسی‌ها این بود که از مجلس انتظار داریم در برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه سال آینده، شرایطی ایجاد کند تا بتوانیم بر اساس قانون اولویت واگذاری امکان ورزشی در اختیار هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش نسبت به اماکن ورزشی نگاه تجاری ندارد، گفت: در بودجه سنواتی سال گذشته از محل اجاره اماکن ورزشی کل مبلغ پیش‌بینی شده حدود ۸۰ میلیارد تومان بود و رقم واقعی به دست آمده تنها نیمی مبلغ پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش ظرفیت انسانی لازم برای حفظ و نگهداری اماکن ورزشی را ندارد، افزود: در کل کشور حدود ۱۲ هزار مکان ورزشی وجود دارد که نیروی انسانی بسیار کمتر از این عدد است و به همین دلیل اماکن ورزشی باید در اختیار هیئت‌ها و بخش خصوصی قرار گیرند.

تا کنون مجمع انتخاباتی ۷ هیئت ورزشی بی هیچ دخالتی برگزار شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اتفاقات فاخری در سطح ورزش کشور و استان رخ داده و در معاونت‌های توسعه منابع، ورزش و جوانان و ادارات فنی – مهندسی و حقوقی و املاک استان این اتفاقات مشهود است افزود: سامان‌دهی هیئت‌های ورزشی یکی از اقدامات مهم در حوزه ورزش بود و تا کنون مجمع انتخاباتی ۷ هیئت ورزشی بدون دخالت اداره کل و فدراسیون برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش چشم‌انداز ما حضور ورزشکاران نام‌آور در المپیک‌های ۲۰۲۴ فرانسه، ۲۰۲۶ جوانان و ۲۰۲۸ است افزود: مسابقات مینی فوتبال جام پرچم ویژه روستاییان در سطح کشور برگزار شد و بیش از هزار و ۱۰۰ تیم ورزشی از استان اصفهان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

عایدی سفر رئیس جمهور به اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار ورزش بود

وی درباره برکارت سفر هیات دولت به اصفهان و عایدی این سفر برای مردم اصفهان گفت: روزی که اداره‌کل ورزش و جوانان استان را تحویل گرفتیم، کارشناسی‌ها و جمع‌بندی‌های سفر هیئت دولت به اصفهان به اتمام رسیده و برای حوزه ورزش ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم این مبلغ به بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

ارمغان بی تدبیری دولت‌های قبل؛۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی سهم اصفهان

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های ورزشی، یکی از اهداف مهم ما در اداره ورزش و جوانان استان است، افزود: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری نقش‌جهان در استان اصفهان، بیان کرد: تکمیل مجموعه ورزشی نقش‌جهان یک اتفاق بزرگ در ورزش کشور خواهد بود و حدود ۳۰۰ هکتار به اماکن ورزشی کشور اضافه می‌کند و می‌تواند بخش بزرگی از مسائل اساسی ورزش کشور و استان را برطرف کند.

 مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی دراصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، همچنین ازآغاز مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان درقالب ۶ رشته ورزشی تنیس روی میز، مینی فوتبال، شنا، دارت، داژبال و آمادگی جسمانی تا اواخر دی ماه خبر داد وافزود: این مسابقات با شرکت ۲۷ دستگاه دولتی استان و ۱۲۰۰ ورزشکار در سالن پیروزی اصفهان برگزار می‌شود.

محمدی افزود: یکی از برنامه‌های جدی و طراحی‌های خبیثانه دشمنان انقلاب اسلامی، به سمت ورزشکاران کشور است و همان طور که در اتفاقات اخیر دیدید، دشمن روی اظهار نظرهای نادرست برخی از ورزشکاران تا چه اندازه مانور می‌داد. در این زمینه نیاز است که ورزشکاران عزیزهمشو با نگاه‌های مغرضانه دشمن جلو نروند.

زهرا نصیری