استانها » البرز
کد خبر : 778580
پنجشنبه - 3 مرداد 1398 - 21:46

وجود بیش از ۳ هزار پروژه نیمه کاره در کشور/پروژه ورزشگاه انقلاب از برنامه ریزی ها عقب ماند!

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود بیش از سه هزار پروژه نیمه کاره در کشور گفت: پروژه ورزشگاه انقلاب کرج که قرار بود هفته دولت امسال بهره برداری شود از برنامه ریزی ها عقب ماند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز در بازدید از پیست تارتار مجموعه شریعتی در جمع خبرنگاران در رابطه با تأخیر در بازی های لیگ فوتبال گفت: ورزشگاه هایی که استاندارد های لازم را ندارند باید شرایط را برای میزبانی مسابقات فراهم کنند از همین رو با تأخیر در برگزاری مسابقات مواجه شدیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در واقع برای تکمیل مراحل حرفه ای شدن فوتبال این اقدام در دستور کار قرار دارد و فدراسیون فوتبال با جدیت آن را دنبال می کند؛ مسؤولان و مدیران استانی نیز این دستورالعمل را دنبال می‌کنند تا بتوانند قواعد ای اف سی را رعایت کنند تا لیگ بهتر از گذشته اجرا شود.

سلطانی فر در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه ممکن است برخی از استان‌ها میزبانی مسابقات را از دست بدهند، اذعان کرد: نمی دانم!

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با سالن ۶ هزار نفری انقلاب، اظهار کرد: این سالن جزو ۱۱ سالنی است که در کشور در حال ساخت هستند و بنا داریم تا پایان دولت دوازدهم تمامی این سالن های چهار هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار نفری را که در مرکز ۱۱ استان مستقر هستند، به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: انجام بسیاری از این پروژه‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته شروع و با پیشرفت ۲۰ الی ۳۰ درصدی رها شده بودند؛ این پروژه‌ها از سال گذشته احیا شدند و عملیات ساخت از سرگرفته شد.

بهره برداری از پروژه ورزشگاه انقلاب با تأخیر ۴ ماهه

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی هایی که سال گذشته انجام شده بود پروژه ورزشگاه انقلاب کرج باید هفته دولت امسال به بهره برداری می رسید اما از برنامه ریزی ها عقب ماند! البته در بازدیدی که صبح از این مجموعه صورت گرفت با پیمانکار شرط گذاشتیم تا با تأخیر سه الی چهار ماهه پروژه به به بهره‌برداری برسد و در اختیار جوانان قرار گیرد.

سلطانی فر با اشاره به افتتاح پروژه‌های ورزشی در البرز گفت: بخشی از سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی و بخش دیگر توسط دولت انجام شده است. برخی از این پروژه ها در قالب ماده ۲۷ بودند، یعنی مجموعه ای در حال ساخت رها و به بخش خصوصی واگذار شده است. این مراکز به ازای سرمایه گذاری که انجام می‌دهند زمان برای بهره برداری از دولت خواهند گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این سیاست با هدف به بهره برداری رسیدن پروژه های نیمه کاره در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: وزارت ورزش از مشارکت بخش خصوصی به خوبی استفاده کرده است و تلاش می کنیم بتوانیم با همین روند بیش از سه هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه کاره در کشور را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: اقدامات استان البرز حوزه ورزش بسیار قابل تقدیر است و هر روز اخبار خوبی را از این استان می شنویم؛ انتظار می رود ورزشکاران البرزی و مراکز ورزشی این استان در رویدادهای مهم چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح قاره‌ای موفق به کسب رتبه و مقام شوند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری روز به روز در حال پیشرفت هستیم؛ دوره های آموزشی تربیت مدرسین و انجام اقداماتی که باید مکمل سخت افزاری ما باشند در دستور کار قرار دارند؛ سعی داریم با افزایش امکانات ورزشی فضای شاد و بانشاطی را در کشور محقق کنیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/