استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 284095
دوشنبه - 10 اردیبهشت 1397 - 15:24
خبرنگار: احمد پیشکو

وجود۲۸پروژه نیمه تمام وجدیددرحوزه ورزش جوانان سیستان وبلوچستان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر ۸۱ سمن در حوزه‌های فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، فناوری و امور علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری مربوط به جوانان در ۱۴ شهرستان استان فعالیت می‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر ۸۱ سمن در حوزه‌های فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، فناوری و امور علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری مربوط به جوانان در ۱۴ شهرستان استان فعالیت می‌کنند.

محمودرضا امیاری، در نشست خبری با محوریت هفته جوان، گفت: جوانان به‌عنوان نیروهای پر انرژی و پر استعداد جامعه، یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شوند و باید برای حل مشکلات مربوط به این قشر، از جمله اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت هر دستگاهی نقش خود را ایفا کند .

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد (سمن) که حلقه وصل میان دولت و ملت هستند، می‌توانند علاوه بر ایجاد وفاق ملی، نقش‌آفرینی مؤثری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به جوانان داشته باشند .

وی افزود: در حال حاضر ۸۱ سمن در حوزه‌های فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، فناوری و امور علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری مربوط به جوانان در ۱۴ شهرستان استان فعالیت می‌کنند .

امیاری با اشاره به اینکه نگاه مسئولان به سمن‌ها باید یک نگاه ویژه باشد، ادامه داد: باید بتوان از استعدادها و توانمندی جوانان در قالب سمن‌ها استفاده کرد، چراکه شجاعت و جسارت جوانان یک سرمایه است .

وی اظهار کرد: ایجاد و فعالیت سمن‌ها می‌تواند زمینه مشارکت جوانان در برنامه‌های کلان را فراهم کند و روحیه مسئولیت پذیری و همگرایی را در جوانان بوجود آورد .

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ مورد تقاضای ایجاد سمن‌ دریافت شده است که نشان می‌دهد فضای لازم ایجاد شده و جوانان برای فعالیت در این حوزه انگیزه دارند .

امیاری همچنین با اشاره به پروژه‌های جاری اداره‌کل ورزش و جوانان، گفت: ۲۸ پروژه نیمه‌تمام و جدید در سطح استان داریم که برای انجام این پروژه‌ها اعتباری نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در اختیار اداره ورزش وجوانان استان قرار گرفته است