تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 330937
پنجشنبه - 31 خرداد 1397 - 12:51

هوش مصنوعی انویدیا جذابیت خاصی به ویدیوهای اسلوموشن می بخشد

محققان با بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی Nvidia موفق به توسعه روشی نوین برای تبدیل ویدیوها به تصاویر اسلوموشن شدند.

هوش مصنوعی انویدیا جذابیت خاصی به ویدیوهای اسلوموشن می بخشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،تصویربرداری به صورت اسلوموشن یا صحنه آهسته نیازمند تجهیزات مخصوص، فضای بسیار زیاد و تنظیمات خاصی است که معمولا دردسرساز نیز است. ویدیوهای اسلوموشن معمولا با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه تصویر برداری می شوند. هر چقدر تعداد فریم بر ثانیه بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر رفته و جزئیات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

برخی افراد تا به حال مطمئنا آرزوی تبدیل قسمت هایی از ویدیوها به تصاویر اسلوموشن را در ذهن خود می پرورانده اند. اگر فیلم هایی که به وسیله دوربین گوشی با نریخ فریم ۳۰fps گرفته اید را به کمک نرم افزارهای مختلف به صورت صحنه آهسته درآورید، مطمئنا نتیجه جالبی به دست نمی آید، اما به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی Nvidia دیگر این اتفاق مانند یک آرزو نخواهد بود در این فناوری، هوش مصنوعی وارد کار شده و از طریق بازسازی فریم های از بین رفته، بهترین نتیجه ممکن را در اختیار شما قرار داده و از دیدن آن شگفت زده خواهید شد.

تکنولوژی هوش مصنوعی Nvidia

محققان انویدیا در این باره می گویند:

با بهره گیری از پردازنده گرافیکی Tesla V100 و به کمک فریمورک cuDNN که توسط PyTorch توسعه داده شده، موفق شدیم تا سیستمی را طراحی کنیم که امکان شناخت فریم های حذف شده را پیدا کرده و به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا ویدیوهای اسلوموشن با نرخ فریم ۲۴۰fps را به آسانی تولید کنید. در طول این پروژه، ما حدود۱۱ هزار ویدئو را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به روش کامل و جامعی دست پیدا کردیم.

تکنولوژی هوش مصنوعی Nvidia همچنان به کار خود ادامه داده و قصد دارد تا به آرزوهای کاربران و چیزهایی که از نظر آنها غیر ممکن است، جامه عمل بپوشاند.

با پیشرفت دنیای تکنولوژی، اتفاقات هیجان انگیزی در شاخه هوش مصنوعی روی می دهد و ما هر روز شاهد معرفی روش هایی نوین برای حل مشکلات خود هستیم.