استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 862085
دوشنبه - 29 مهر 1398 - 20:50
رئیس حوزه هنری قم در دیدار با پیشکسوت فرهنگی و هنری:

هنر و فرهنگ می‌تواند آرامش را برای انسان امروزی به ارمغان بیاورد

صبح دوشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم به همراه معاونان و کارشناسان این حوزه با اقدس کاظمی قمی پیشکسوت و فعال حوزه فرهنگ و هنر قم دیدار و گفتگو کرد.

هنر و فرهنگ می‌تواند آرامش را برای انسان امروزی به ارمغان بیاورد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،صبح دوشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم به همراه معاونان و کارشناسان این حوزه با اقدس کاظمی قمی پیشکسوت و فعال حوزه فرهنگ و هنر قم دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار اقدس کاظمی به تشریح سوابق ادبی و فعالیت‌های اجتماعی خود پرداخت و کتاب‌ها و آثار منظومی که درباره موضوعات مختلف از جمله فرهنگ قم، تاریخ اسلام به‌ویژه واقعه عاشورا و ‌آسیب‌های اجتماعی سروده و یا تالیف کرده را معرفی کرد.

در ادامه سید مهدی سیدین‌نیا درخصوص معرفی فعالیت‌های فرهنگی هنری هنرمندان قم گفت:« قم شهر ویژه‌ایست و از نظر نیروی انسانی فرهیخته سرآمد است. سرمایه‌های بسیار خوبی در قم هست که باید از آنها استفاده کرد.»

وی در خصوص مدیریت فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: «هر کسی برای فرهنگ کشور کاری انجام دهد باقیات صالحاتی از خود به جا گذاشته‌است. بخصوص ضرورت توجه به فرهنگ و هنر در این دوران بیش از پیش است چرا که زندگی امروز درگیر دغدغه‌‌های بسیاری‌ست و هنر و فرهنگ می‌تواند آرامش را برای انسان امروزی به ارمغان بیاورد.»

رئیس حوزه هنری استان قم در خصوص فضای فرهنگی قم نیز متذکر شد: «اتفاقات فرهنگی قم، هنرمندان و خدمات آنها باید تبلغ و معرفی شود تا آنچه هست چنان که شایسته‌اش است بدرخشد. هر چند هر حرکت درستی بالاخره روزی دیده می‌شود. چنانکه ممکن است کتابی در قرن ۲ و ۳  نوشته شده باشد اما در دوران خود به خوبی به آن توجه نشده باشد و امروز بعد از گذشت قرن‌ها ارزش آن نمایان شود.»