تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 260651
یکشنبه - 19 فروردین 1397 - 23:18

همین ماه انویدیا کاربران نگارش ۳۲ بیتی ویندوز و دارندگان محصولات مبتنی بر Fermi را به حال خود رها می‌کند

این هفته انویدیا اعلام کرد به ارائه درایور جدید برای پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Fermi پایان می‌دهد. با اعلام این خبر دیگر خبری از درایورهای Game Ready جدید و بهینه‌سازی‌ها نخواهد بود.

همین ماه انویدیا کاربران نگارش ۳۲ بیتی ویندوز و دارندگان محصولات مبتنی بر Fermi را به حال خود رها می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این هفته انویدیا اعلام کرد به ارائه درایور جدید برای پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Fermi پایان می‌دهد. با اعلام این خبر دیگر خبری از درایورهای Game Ready جدید و بهینه‌سازی‌ها نخواهد بود. هم زمان تا کمتر از یک ماه دیگر انتشار درایورهای ۳۲ بیتی متوقف می شود.

حالا پردازنده گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Fermi دیگر بهینه‌سازی‌ها و رفع اشکال‌های معمول را دریافت نمی‌کنند و صرفاً باگ‌های جدی  احتمالی برطرف می‌شود که آن هم در ماه ژانویه ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد، به عبارتی دیگر دارندگان این محصولات دیگر بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های جدید را دریافت نخواهند کرد و صرفاً در صورت کشف باگ‌های مهم، آپدیت دریافت می‌کنند. با اعلام این خبر حالا فقط پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری های Kepler،ا Maxwell و Pascal پشتیبانی معمول انویدیا را دریافت می‌کنند.

هم‌زمان انویدیا از ماه جاری پشتیبانی معمول برای نگارش ۳۲ بیتی سیستم عامل‌ها را متوقف می‌کند و درست همانند Fermi، پشتیبانی به رفع باگ‌های اساسی محدود خواهد شد. همچنین انویدیا دیگر GeForce Experience را برای نگارش‌های ۳۲ بیتی ویندوز به روز رسانی نخواهد کرد. اما در آن سو AMD در سال ۲۰۱۵ به پشتیبانی از ریزمعماری هم عصر Fermi پایان داد و به نظر می‌رسد انویدیا فراتر از انتظارها آن را پشتیبانی کرد.

انتظار می‌رود درایور آتی انویدیا که احتمالاً همین ماه منتشر شود، به پشتیبانی از Fermi و نگارش‌های ۳۲ بیتی ویندوز پایان دهد.