استانها » خبر پوششی » خبر تنظیمی » قم
کد خبر : 346168
یکشنبه - 17 تیر 1397 - 14:09

همه برای رفع مشکلات تولید در بخش کشاورزی تلاش کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در این جلسه طی سخنانی گفت: همه دستگاه ها باید برای رفع مشکلات تولید در بخش کشاورزی تلاش کنند.

همه برای رفع مشکلات تولید در بخش کشاورزی تلاش کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران استان از واحدهای گلخانه ای استان قم برگزار شد، مشکلات پیش روی این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد غضنفری با اشاره به بازدید صورت گرفته از واحدهای گلخانه ای استان، اظهار داشت: امروز همه شاهد بودیم حاصل تلاش های صورت گرفته در این بخش، ایجاد اشتغال تولید محور و منطبق با نیازهای اساسی مردم در حوزه غذایی بود.

وی افزود: امنیت غذایی پیش نیاز همه مقوله های مرتبط با امنیت است و هر گونه اخلالی در این موضوع می تواند تبعات بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه قشری که در این بخش مشغول به فعالیت هستند به معنای واقعی در حال جهاد می باشند، خاطر نشان کرد: طبق آموزه های دینی ما هر کسی که در حال تلاش برای معاش خانواده خود از دنیا برود، اجر شهید را دارد چه برسد به اینکه این دوستان در راه تامین نیازمندی های جامعه تلاش می کنند.

وی بیان داشت: بر همین اساس وظیفه همه مدیران دستگاه های استان است تا در جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی همت کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهره گیری از قوانین و اختیاراتی که دارند، مشکلات آنان را رفع نمایند.

غضنفری با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته از واحدهای گلخانه ای استان، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری چنین جلساتی در مناطق و میدان کار این است که مدیران از نزدیک در جریان کم و کیف کار قرار بگیرند و برای کمک به بخش کشاورزی یک ذهنیت خوبی را داشته باشند و آثار مثبتی بر نگاه مدیران حاکم شود.

۶۵ هکتار گلخانه در قم ایجاد می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در بخشی از این جلسه طی سخنانی گفت: سیاست ما توسعه کشت گلخانه ای و افزایش تولید محصولات گلخانه ای است که در همین راستا اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

محمد رضا طلایی با تاکید بر اینکه در نظر داریم طی یک برنامه زمان بندی شده تولیدات گلخانه ای استان را به دو برابر برسانیم، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰ هکتار گلخانه در استان قم وجود دارد و در نظر داریم در قالب برنامه توسعه روستایی که از اسفندماه سال گذشته شروع شد، حدود ۶۵ هکتار گلخانه در استان قم ایجاد نمائیم.

گفتنی است، در این جلسه که تعدادی از مدیران استان و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حضور داشتند، مشکلات و موانع پیش روی واحدهای گلخانه ای استان از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از تولید کنندگان این بخش مطرح و در خصوص رفع این موانع و مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ شد.