استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 897584
چهارشنبه - 13 آذر 1398 - 17:22
با حضور اعضای کمیته استانی و NGO های دخیل در برنامه کنترل ایدز

همایش روز جهانی ایدز در ساری برگزار شد

به مناسبت هفته جهانی ایدز، همایشی به همین مناسبت با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، مسئولین اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمراستان، کارشناسان امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و جمعی از اعضای NGO های دخیل در برنامه کنترل ایدز برگزار شد.

همایش روز جهانی ایدز در ساری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به مناسبت هفته جهانی ایدز، همایشی به همین مناسبت با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، مسئولین اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمراستان، کارشناسان امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و جمعی از اعضای NGO های دخیل در برنامه کنترل ایدز برگزار شد.

دکتر حامد روحانی زاده سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن اشاره به اهداف برنامه کنترل بیماری ایدز گفت: با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی می‌توان درمان‌های موثری برای این بیماری انجام داد و طول عمر این بیماران را افزایش داد.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران از افراد جامعه خواست که به کمک افراد مبتلا به ایدز بپردازند و با جذب حمایت‌های مالی و عاطفی و سوق دادن خیرین سلامت به این مقوله زندگی جدیدی به این افراد وخانواده هایشان ببخشند.

وی گفت: رفتارهای پرخطر ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد و برای مبارزه با این بیماریها باید روی فرهنگ جامعه بیشتر سرمایه گذاری شود و آموزش‌های به کلیه سطوح جامعه داده شود.

در ادامه این همایش دکتر جمال باقری مدیرکل سازمان بهزیستی مازندران به حمایت‌های بهزیستی از بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت و خانواده آنها اشاره کرد و افزود: برقراری یارانه‌های معیشتی، ارائه خدمات نگهداری شبانه برای بیماران بی سر پناه و ارائه خدمات کاهش آسیب در راستای پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی از برنامه‌های اجرایی این سازمان در حمایت‌های از این بیماران می‌باشد.

 همچنین مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وضعیت اپیدمیولوژی این بیماری در جهان، کشور و استان مازندران و نوع نگاه جامعه به این بیماری اشاره کرد و بیان کرد: شناسایی افراد با انجام آزمایش (رپیدتست HIV) و انگ زدائی از این بیماران بهترین راه حل مقابله با گسترش بیماری ایدز است و پس از تشخیص بیماری با مصرف مرتب داروهای ضدویروسی در بیماران مبتلا می‌توان بار ویروسی این بیماری را تقریباً صفر نمود و احتمال انتقال بیماری به دیگران را کاهش داد.

گفتنی است در انتهای این همایش از دست اندر کاران برنامه ایدز تقدیر بعمل آمد.