فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 635496
چهارشنبه - 17 بهمن 1397 - 22:03

همایشی برای بررسی حقانیت تاریخی ایران بر دریای مازندران

حقانیت‌ها و مالکیت‌های تاریخی – حقوقی ایران در دریای کاسپین (مازندران) در همایش «دریای کاسپین و رژیم حقوقی حاکم بر آن» بررسی می‌شود.

همایشی برای بررسی حقانیت تاریخی ایران بر دریای مازندران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، بنیاد ایرانشناسی در ادامه مجموعه نشست‌ها و همایش‌های خود در حوزه ایران‌شناسی، اقدام به برگزاری همایش ملی با عنوان «دریای کاسپین (مازندران) و رژیم حقوقی حاکم بر آن» در هشت محور کرده است.

در فراخوان این همایش مقالات باید در هشت محور «رژیم حقوقی دریای کاسپین و نقش متقابل آن در مناسبات اقتصادی»، «جغرافیای سیاسی دریای کاسپین و نقش آن در رژیم حقوقی دریا»، «حقانیت‌ها و مالکیت‌های تاریخی- حقوقی ایران در دریای کاسپین»، «تاریخ روابط اقتصادی ایران و کشورهای همسایه در دریای کاسپین»، «تاریخ روابط سیاسی ایران و کشورهای همسایه در دریای کاسپین»، «چشم‌اندازهای محیط زیست در رژیم حقوقی کاسپین»، «حقوق و روابط بین‌الملل حاکم بر کاسپین» و «دریانوردی و حقوق بین‌الملل کاسپین» با موضوع رژیم حقوقی دریای کاسپین اعلام شده است.

بر اساس این اعلام همایش ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ در بنیاد ایرانشناسی، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود و قرار است آیت‌الله هادی سیدمحمد خامنه‌ای – رئیس بنیاد ایرانشناسی – و پژوهشگران و استادان حوزه مطالعاتی دریای مازندران مقاله و سخنرانی ارائه دهند. همچنین زمان ارسال مقالات تا پایان روز هفتم اسفندماه ۱۳۹۷ است که ارسال آن برای همه رایگان و آزاد است.

مقالات منتخب در بانک نشریات کشور، پایگاه مجلات تخصصی نور، تارنمای بنیاد ایرانشناسی نمایه می‌شود. این همایش در بنیاد ایرانشناسی در تهران، شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۲۱۲۰۰۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام