استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 757049
چهارشنبه - 12 تیر 1398 - 18:09

هفته فرهنگ رضوی و جشنواره ملی فیلم روستا در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همزمان هفته فرهنگ رضوی و جشنواره ملی فیلم روستا در استان گفت: همزمان با ایام دهه کرامت جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر طی ۳ روز و هفته فرهنگ رضوی نیز در تمام‌روزهای این ایام برگزار می‌شود.

هفته فرهنگ رضوی و جشنواره ملی فیلم روستا در خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حسین فرخنده پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر و دهه کرامت اظهار کرد: مطابق تقویم رسمی ایران اسلامی از یکم الی دهم ذی‌القعده دهه کرامت است و این دهه امسال با شعار محوری خدمت کریمانه و مهربانی به‌رسم اهل‌بیت در استان شروع به‌کار کرده است.

وی در ادامه افزود: هجرت تاریخی حضرت معصومه و امام رضا تأثیرات خوب و مؤثر در تاریخ ملت ایران اسلامی داشته است و دهه کرامت امسال با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و با توجه ویژه به مباحث کودکان در این دهه ۴۰۰ عنوان برنامه و یک هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی در مساجد توزیع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه در خصوص زمان آغاز برنامه‌های دهه کرامت در استان بیان کرد: مراسمات دهه کرامت در روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه در جوار امامزاده سید عباس شهرستان بجنورد شروع به فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: به مناسبت دهه کرامت در همه شهرستان‌ها استان برنامه شب‌های فرهنگی رضوی، مشاعره استانی با موضوع رضوی، شب‌شعر رضوی در مرکز استان، ویژه‌برنامه‌های روستایی جشن ویژه بانوان و دختران در هشت روستای محروم و برنامه زیر سایه خورشید با حضور خدام برنامه‌های محوری دهه کرامت در استان است.

فرخنده در ادامه با اشاره به جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اظهار کرد: فراخوان جشنواره از اسفند سال گذشته برگزار شد و همزمان با جشنواره شورای سیاست‌گذاری فیلم استان شروع به فعالیت کرده که یکی از دستاوردهای خوب این جشنواره در استان حضور فعال و پویا فیلم‌سازان استانی بوده است.

وی در ادامه افزود: به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر ۲۵۱ اثر رسیده است که استان‌های خراسان شمالی، گلستان و استان تهران جزو استان‌هایی بوده‌اند که مشارکت بیشتری را با جشنواره داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد:  هیئت انتخاب جشنواره بعد از پایان زمان ارسال آثار شروع به داوری آثار کردند و ۷۱ اثر در بخش پایانی انتخاب شدند که این آثار از ۱۴ لغایت ۱۶ تیرماه در مجموعه فرهنگی گلشن اکران خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در این جشنواره ۳۶ فیلم در بخش مستند، ۲۴ فیلم در بخش داستانی، ۶ فیلم  در حوزه پویانمایی  و ۵ فیلم در بخش ۱۰۰ ثانیه‌ای به اکران درخواهد آمد.

فرخنده در ادامه بیان کرد: کارگاه آموزشی تولید فیلم مردم‌شناسی و روایت در فیلم مستند در تالار شمس برگزار خواهد شد.

در ادامه حامد ظرفیان دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اظهار کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر یکی از اتفاقات مهم در حوزه فیلم در استان است.

وی در ادامه افزود:  نقطه عطف این جشنواره اکران‌های روستایی بوده که در دو منطقه عشایری و ۶ روستای استان فیلم‌های این جشنواره به اکران می‌شود.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در انتها بیان کرد: نکته مهم و قابل‌توجه این جشنواره این بوده که تمامی امور جشنواره به اعضای شورای فیلم‌سازان استان واگذار شد  و یک اتفاق دیگر شکل‌گرفته در  جشنواره این است که در کنار جایزه ویژه دهه کرامت جایزه ویژه آقای محمدرضا سرهنگی به برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/