استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 398591
یکشنبه - 4 شهریور 1397 - 16:15
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی خبر داد

هزینه ۵ میلیارد ریالی برای تئاتر رضوی / ۸ نمایش به روی صحنه می‌روند

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به اجرای ۸ نمایش از تاریخ ۷ شهریورماه در بجنورد خبر داد و گفت: ۵ میلیارد ریال برای جشنواره سیزدهم تئاتر رضوی اعتبارات در نظر گرفته‌شده است.

هزینه ۵ میلیارد ریالی برای تئاتر رضوی / ۸ نمایش به روی صحنه می‌روند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس ، حسین فرخنده صبح امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به برگزاری این جشنواره در خراسان شمالی اظهار کرد: در این جشنواره ۹۲ متن به دبیرخانه جشنواره رسید که بیشترین از آن استان‌های گیلان، خراسان شمالی با ۱۲ اثر و تهران با ۵ اثر می‌باشد که بازخوانی این آثار توسط هیئت‌داوران متشکل از علیرضا صمدی، نادر برهانی مرند و حسین فدایی انجام شد.

وی از پذیرفته شدن ۴۱ اثر از بین ۹۲ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه گفت و افزود: در بخش نمایشنامه‌نویسی هم ۲۸ اثر داوری شد که از برترین‌ها تجلیل خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به سه مرحله بودن بخش داوری و ۸ اثر صحنه‌ای برگزیده برای اجرا تصریح کرد: خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران،فارس، اردبیل و سیستان و بلوچستان هر کدام با یک اثر و قم با دو اثر در جشنواره برای داوری نهایی ارائه خواهند کرد.

وی آغاز این جشنواره را از ۷ اردیبهشت عنوان کرد و افزود: اختتامیه جشنواره در نهم شهریور ماه برگزار می شود و اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت حضور علاقه‌مندان در اجرای تئاترها انجام خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: امروزه شاهد درخشش هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی تئاتر هستیم و برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان منجر به رونق بخشیدن به تئاتر استان و گسترش دایره مخاطبان خواهد شد و حضور هنرمندان کشوری و بازیگران مطرح در استان را پررنگ‌تر خواهد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص میزان اعتبارات و هزینه‌های در نظر گرفته‌شده برای این دوره از جشنواره گفت: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با ۲۵ درصد بودجه استانی و ۷۵ درصد بودجه ملی برای اجرا و برگزاری این جشنواره در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه مرکزی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد در استان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های روستاهای ارکان و گریوان طی دو ماه آینده به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل داده خواهند شد و کتابخانه بجنورد ۱۰ شهریور افتتاح خواهد شد.

دبیر ستاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی از برگزاری جشن‌های عید غدیر در مساجد و تکایا خبر داد و اضافه کرد: در ستاد عید غدیر در ۸ بوستان به‌صورت منطقه‌ای جشن و مراسم کاروان شادی در ۴ بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین برگزار خواهد شد.

وی همچنین از خطبه‌خوانی عید غدیر و برگزاری همایش شاخص بانوان ولایی خبر داد.

انتهای پیام/