استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 867197
دوشنبه - 6 آبان 1398 - 17:00

هزینه حرکت در مدار حق گاهی خون و سردادن است / فاصله خواص از حق عامل تضعیف جریان حق‌طلبی

دبیر جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه هزینه حرکت در مدار حق گاهی خون و گاهی سردادن است گفت: فاصله خواص از حق، عامل تضعیف حرکت جریان انقلابی و حق‌طلبی می‌شود.

هزینه حرکت در مدار حق گاهی خون و سردادن است / فاصله خواص از حق عامل تضعیف جریان حق‌طلبی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر در آیین سالروز رحلت پیامبر و سبط مکرم ایشان و همچنین شهادت امام رضا در میان هیات عزاداری نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان شمالی اعزامی به مشهد ضمن برشمردن آداب زیارت حقیقی و اهمیت آن در شکل‌گیری جامعه اسلامی به ارزش حق و حرکت در این مسیر پرهزینه اما با حلاوت پرداخت.

وی با اشاره به مفهوم زیارت در دین اسلام و تشیع گفت: زیارت به مفهوم نزدیک شدن جسم به مزار امام و نشانه محبت است اما از آن سو محصول زیارت را  نزدیکی روح به ساحت امام می‌دانیم.

دبیر جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی که چشم دیدن خیزش امت اسلامی را در راه‌پیمایی اربعین، که مقدمه ظهور است را ندارند؛  وقتی با تمسک به حربه‌های شیطانی نتوانستند کاری از پیش ببرند، حالا با نشر این جمله در جامعه که مگر نشنیدید از راه دورهم می‌شود سلامی داد و زیارت کرد، چه‌کاری است، رنج سفر به جان بخرید و به کربلا می‌روید، درواقع اینان خود را به تجاهل زده‌اند درحالی‌که به هر میزان به حریم حرم آل‌الله نزدیک می‌شویم و هوای پاک و معنوی آستان آن‌ها را استنشاق می‌کنیم، چرک جان و روح را می‌شوییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حق‌گویی اشاره کرد و گفت: اباذر به نقل از پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ حق بگو، حتی اگر تلخ باشد! و پیشتازی در مسیر حق جزو سفارش‌های مؤکد پیامبر گرامی اسلام بود.

افشین فر ادامه داد: روایت دیگری در باب اهمیت حق در کلام امام علی (ع) نیز وارد است که فرمودند؛ حق سنگین و تلخ است، اما باطل هم سبک است و هم شیرین البته برای مؤمنین متوسط!

وی درباره اثرگذاری سیره ائمه در زندگی و مسیر حق‌طلبی پیروان گفت: روایت‌شده که هرکسی به اهل‌بیت عصمت و طهارت نزدیک شود؛ حق‌گو می‌شود و حرکت در مسیر حق هزینه سنگینی دارد که دادن سر و ریخته شدن خون خرج این مسیر است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از چالش‌های رشد جامعه اسلامی فاصله گرفتن خواص از مسیر حق است به‌نحوی‌که انگاره‌هایی چون مصلحت‌سنجی جبهه اسلام که همانا حق مطلق است را تضعیف کرده است.

وی در انتها به موضوع انتخابات امسال نیز اشاره کرد و گفت: اهمیت انتخابات پیشرو در مسیر رشد و تعالی جامعه آن‌قدر بالا است که می‌شود رأی را تکلیفی مهم و سرنوشت‌ساز عنوان کرد.

در پایان این مراسم هیات عزاداران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت اقامه عزا به مشهد الرضا عازم شدند.

انتهای پیام/