آذربایجان شرقی » استانها » تولیدی » خبر پوششی » ماهان فلاح
کد خبر : 428403
چهارشنبه - 21 شهریور 1397 - 14:41
شهردار منطقه اعلام کرد؛

هرماه یک پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۲ کلانشهر تبریز به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه ۲ کلانشهر تبریز گفت: هرماه یک پروژه عمرانی این منطقه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

هرماه یک پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۲ کلانشهر تبریز به بهره برداری می رسد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار منطقه ۲ کلانشهر تبریز گفت: هرماه یک پروژه عمرانی این منطقه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، باقر خوشنواز با عنوان اینکه طبق برنامه ریزی بعمل آمده از سوی شهرداری منطقه ۲، شهروندان کلانشهر تبریز شاهد بهره برداری در هر ماه یک پروژه عمرانی خواهند بود، گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت و تجدید میثاق با اهداف حضرت امام خمینی (رض) و مقام معظم رهبری، دو پروژه عمرانی و رفاهی شهرداری منطقه ۲ افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: “یاشیل کورپو” پل عابرگذر پوشش دهنده اتوبان شهید کسائی و ارتباط دهنده قسمت شمالی و جنوبی اتوبان و بافت مسکونی شهر و فضای سبز پارک عباس میرزا می باشد که با حضور شهروندان افتتاح شد.

وی افزود: این پل که در خوانایی و شناسائی شهر نیز مثمرثمر می باشد بطول ۱۱۰ متر، عرض ۶ متر و دهانه ۷۵ متری بعنوان المان زیبای شهری در هنگام شب با نورپردازی ویژه و در قالب بزرگترین پل افتتاح شد که در مواقع بروز بحران های طبیعی و اسکان موقت شهروندان برای دسترسی به پارک عباس میرزا نیز می تواند کارساز باشد و برای تردد آمبولانس، موتور و دوچرخه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر تبریز با عنوان اینکه عابرگذر “یاشیل کورپو” در سرما و گرمای هوا دارای انعطاف پذیری نیز می باشد، اظهار داشت: این پل ضریب اطمینان بالایی دارد و برای احداث آن از مشاورین زبده عمرانی استفاده شده است.

باقر خوشنواز پروژه بعدی این منطقه را بهره برداری از پل عابرپیاده مقابل مرکز خرید جواهر که متصل کننده شهروندان به این بازار و بلوار استاد شهریار می باشد، عنوان و تصریح کرد: شهروندان و دانشجویان با عبور از این پل می توانند به سهولت و با ضریب ایمنی بالا از بلوار مقابل دانشگاه تردد کنند.

خوشنواز همچنین از افتتاح پارک قازان (باغ توت گلگشت) خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعدد مراکز درمانی در جوار این پارک و  با عنایت به اینکه تنفس گاهی برای آسودن همراهان بیماران وجود نداشت، پارک قازان برای استفاده در جهت توریست درمانی و آسودن هرچند اندک آنان احداث شده و به مورد بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر تبریز، کمک مالی برای به ثمر رسیدن پروژه ۱۸ متری شهید طاهری در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ که متصل کننده خیابان عارف به مقبره الشعرا می باشد را مسیر جدید به بهره برداری رسیده نام برد و تصریح کرد: افتتاح پارک سجادیه در حوزه شهرداری منطقه ۳ به منظور رفاه حال شهروندان از سایر پروژه های شهری بشمار می آید که این منطقه برای به ثمر رسیدن آن کمک کرده است.

وی از رو به اتمام بودن مسیرگشائی اول شهرک زعفرانیه نیز نام برد و گفت: برای تملک قسمتی از محوطه مخابرات استان و تعریض ابتدای مسیر شهرک زعفرانیه ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده که این پروژه با انجام کارهای رو به اتمام، بزودی به بهره برداری می رسد.

باقر خوشنواز مسقف سازی و همسطح سازی گلزار شهدای وادی رحمت را به منظور ادای احترام به روح مطهر شهدا، عملیات اجرای رمپ شمال شرقی طرح شبدری افلاک نما را برای تسهیل تردد وسایل نقلیه عمومی، احداث مسیر ۱۸ متری ضلع شمالی کانال باسمنج برای دسترسی سریع به دروازه تهران از طریق خیابان خورشید و … را از پروژه های درحال اجرای شهرداری منطقه ۲ نام برد و از همراهی شهروندان و حوصله بخرج دادن آنان برای اجرای پروژه های شهری، قدردانی کرد.