استانها » البرز
کد خبر : 495862
جمعه - 4 آبان 1397 - 19:30
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج خبر داد

هدف‌گذاری مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار کرج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از اختصاص یک میلیارد تومان برای احداث پارک در مناطق کم برخوردار کرج خبر داد.

هدف‌گذاری مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار کرج

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز ، پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: توسعه سرانه فضای سبز در مناطق مختلف شهر از مهمترین اهداف مجموعه مدیریت شهری کرج است.
وی ادامه داد: با توسعه فضای سبز علاوه بر کاهش آلودگی هوا، شاهد افزایش زیبایی‌های بصری در مناطق مختلف کلانشهر کرج خواهیم بود.
وی با بیان این‌که وجود فضای سبز در شهرها ارتباط مستقیمی با شور و نشاط عمومی و آرامش روحی و ذهنی مردم دارد، اضافه کرد: مردم در بستر فضای سبز آرام می‌گیرند و خستگی‌های روزانه و هفتگی‌شان را برطرف می‌کنند.
این مسئول توضیح داد: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد وضعیت فضای سبز در کلانشهرها ارتباط معناداری با ارتقای آرامش روحی و جلوگیری از نزاع و درگیری در بین شهروندان دارد.
وی با اشاره به تلاش برای توسعه عادلانه فضای سبز در کرج اظهار کرد: شهرداری با تعامل با شورای پنجم برای توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار کرج برنامه ریزی مدونی صورت داده و این برنامه‌ها در قالب طرح‌های مدونی اجرایی خواهند شد.
بضاعتی پور تاکید کرد: برخورداری از پارک و فضای سبز مناسب حق تمامی شهروندان است و در این خصوص تفاوتی میان شهروندان برخوردار و محروم  وجود ندارد.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه به تخصیص اعتبار برای ساخت پارک در مناطق کم برخوردار کرج اشاره کرد و افزود: امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پارک در مناطق کم برخوردار کرج اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: قرار است یکی از این پارکها در اختر آباد کرج ساخته شود که شهرداری منطقه ۴ زمین آن را خریداری کرده و طراحی آن نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/و