استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 478717
دوشنبه - 23 مهر 1397 - 22:52
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی خراسان شمالی:

نیمی از روسای هیات های ورزشی خراسان شمالی غیرورزشی‌اند

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خراسان شمالی بابیان اینکه حدود نیمی از روسای هیات های ورزشی خراسان شمالی غیرورزشی‌اند، گفت: در خصوص منع به‌کارگیری بازنشستگان هنوز بخش‌نامه‌ای شفاف به دست ما نرسیده است.

نیمی از روسای هیات های ورزشی خراسان شمالی غیرورزشی‌اند

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد فرحی  با اشاره به هیات های ورزشی در استان که با سرپرست اداره می‌شوند اظهار کرد: از ۴۵ هیات ورزشی خراسان شمالی ۴ هیات دومیدانی، ورزش‌های بومی محلی، هاکی و هندبال هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: البته هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی نیز رئیس ندارد که امروز قرار است مجمع انتخاب رئیس این هیات با حضور رئیس فدراسیون برگزار شود.

وی همچنین گفت: برای مجمع انتخاباتی دومیدانی با فدراسیون مکاتبه کردیم و به دلیل درگیری برای بازی‌های آسیایی بودند و به بعداً موکول شده است، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی ورزش‌های بومی محلی فعلاً مشخص نیست، هاکی استقبال نمی‌شود و هندبال نیز تازه فراخوان زدیم و افراد ۲۵ سال تمام با مدرک لیسانس که بومی استان هستند تا قبل از ۲۵ مهرماه جهت کاندید شدن همراه مدارک به معاونت امور آموزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کنند.

آیتم خالی سابقه مدیریتی در شرایط کاندیداهای روسای هیات های ورزشی

فرحی با انتقاد به شرایط کاندیدها برای جایگاه ریاست هیات های ورزشی تصریح کرد: در شرایط ثبت‌نام روسای هیات ها سابقه مدیریتی و یا سابقه ورزشی داشتن الزام نیست و فقط در فدراسیون فوتبال الزام کردند که رئیس هیات حتماً ۵ سال سابقه مدیریتی داشته باشد که مورد تائید فدراسیون نیز باشد اما سایر فدراسیون‌ها به این شکل الزامی نیست و چنین آیتمی را قید نکردند و برای همین هم خیلی جاها دچار مشکل می‌شویم و ضعف‌ها و مشکلاتی که در برخی هیات ها گاها دیده می‌شود به این نقص برمی‌گردد.

وی فاکتور ورزشی بودن و داشتن سابقه ورزشی را یک امتیاز مثبت برای آن هیات ورزشی دانست و افزود: امتیاز خوبی است البته برای مدیریت حتماً نباید ورزشی بود ولی ورزشی باشد بهتر است اما چیزی که مهم‌تر است توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی برای هیات به بهترین نحو، جذب مناسب بودجه و اسپانسر مالی برای رفع مشکلات مالی هیات هاست که در اولویت اول قرار می‌گیرد.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: مدیر می‌خواهیم که مدیریت کند، برای جذب اسپانسر تلاش کند، دبیر هیات اگر تخصص آن رشته ورزشی را داشته باشد و کارهای اجرایی را انجام بدهد کفایت می‌کند ولی رئیس هیات حتماً نباید ورزشی باشد و کسی باشد که بتواند به ورزش مخصوصاً در حوزه مالی کمک کند یعنی همه کارکرده است و یکی از نقش‌های مهم رئیس هیات جذب اسپانسر برای هیات است و اگر علاوه بر این مدیر باسابقه ورزشی نیز باشد، ایده آل تر و بهتر خواهد بود.

وی بابیان اینکه حدود ۵۰ درصد از روسای هیات‌های ورزشی استان ورزشی هستند، گفت: رئیس هیات هایی همچون دومیدانی، کاراته، کبدی، جودو و کوراش، کوهنوردی، نجات‌غریق و موارد دیگر از جنس همان رشته ورزشی هستند.

در خصوص منع به‌کارگیری بازنشستگان بخش‌نامه‌ای شفاف به دست ما نرسیده

فرحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان افزود: این قانون برای روسای هیات های شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و بخش‌نامه‌ای شفاف بر این مبنا هنوز به دست ما نرسیده است البته زمزمه‌هایی وجود دارد اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه گفت: روسای فدراسیون‌ها حقوق‌بگیر هستند اما روسای هیات های ورزشی استان‌ها حقوق‌بگیر نیستند و به‌صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند نظر شخصی خودم این است که به ضرس قاطع این قانون برای روسای هیات های شهرستان‌ها اعمال نشود چا که حقوق‌بگیر نیستند و کار داوطلبانه انجام می‌دهند.

وی خدمت داوطلبانه در هیات های ورزشی را همچون خدمت در هیات های مذهبی کار خداپسندانه‌ای دانست.

فرحی تعداد هیات هایی که با رئیس بازنشسته اداره می‌شود را سه هیات بدن‌سازی، ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و والیبال عنوان کرد.

وی همچنین از رشته‌های چوگان، گلف و اسکی به‌عنوان سه رشته‌ای که در استان نداریم نام برد و گفت: از گلف اصلاً استقبال نمی‌شود و شرایط و زیرساخت فیزیکی این رشته نیز در استان وجود ندارد، بستر اسکی نیز در استان وجود ندارد و چوگان نیز فضای زیادی می‌خواهد البته بچه‌های سوارکاری که باشگاه‌دارند به دنبالش بودند که چوگان را در استان راه بیندازند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳