اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 415682
سه شنبه - 13 شهریور 1397 - 21:00
معاون وزیر کار:

نیاز یک تعاونی به وسعت ایران، صداقت و پرهیز از تخلف است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر قرار باشد یک تعاونی به وسعت ایران درست کنیم برای اداره آن به صداقت و پرهیز از فساد و تخلف نیازمندیم.

نیاز یک تعاونی به وسعت ایران، صداقت و پرهیز از تخلف است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، «حمید کلانتری» عصر سه شنبه در سیزدهمین همایش تجلیل از تعاونگران برتر افزود: امروز کشور بیش از هر چیزی نیازمند فرهنگ همکاری و همیاری است.
وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم از زحمات «علی ربیعی» قدردانی کنیم؛ هر چند آیین تودیع وی و معارفه وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام نشده است.
هفدهم مردادماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه فعالیت «علی ربیعی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند و از آن زمان تاکنون، «انوشیروان محسنی بندپی» به عنوان سرپرست انجام وظایف این وزارتخانه را دنبال می کند.
سیزدهمین همایش تجلیل از تعاونگران برتر جشنواره تعاونی های برتر عصر امروز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و تعاونگران برتر در سالن نمایشگاهی هتل المپیک تهران برگزار شد.
در این جشنواره از سامانه «امداد تعاون» و ۴۴ کتابچه کمک آموزشی مرتبط با این بخش رونمایی شد.
تعاونگران با نصب نرم افزار امداد تعاون می توانند از کارشناسان این بخش همه سوال های خود را بپرسند.
در این مراسم از ۳۳ تعاونی برتر و هشت تعاونی که در زمینه های مختلف برتری پیشین خود را ادامه داده اند، تجلیل شد.
سیزدهم شهریور ۱۳۷۰ راه اندازی بخش تعاونی اقتصاد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون با هدف اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد.
از این رو، سیزدهم شهریورماه به نام روز تعاون نامگذاری شده است.
سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید ۲۵ درصد باشد که اکنون حدود ۶ درصد اعلام شده است و انتظار می رود در پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) به ۱۵ درصد برسد.