اجتماعی » اقتصاد مقاومتی، اشتغال » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 37225
جمعه - 28 آبان 1395 - 09:12
نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان:

نگران آمار تلفات ناشی از آلودگی هوا در اصفهان هستیم/ عدم پاسخ‌گویی و جلوگیری از اطلاع‌رسانی به موقع، فاجعه است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نتایج آمار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در اصفهان مطلوب نیست.

نگران آمار تلفات ناشی از آلودگی هوا در اصفهان هستیم/ عدم پاسخ‌گویی و جلوگیری از اطلاع‌رسانی به موقع، فاجعه است
به گزارش ربیع، عدنان زادهوش با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهارکرد: میزان آلودگی هوا در اصفهان روز به روز در حال افزایش است که منجر به افزایش بیماری‌های متناسب با آلودگی هواست.

وی افزود: این یک اصل دوطرفه است که هرچقدر هوا آلوده‌تر باشد، بیماری‌های تنفسی بیشتر شده و متعاقباً بیماری‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد؛ متأسفانه شاهد بی‌تدبیری در مدیریت زیست‌محیطی کلان‌شهرها هستیم که این امر آلودگی‌ها را تشدید می‌کند.

*بسیاری از آمارهای آلودگی هوا دقیق و کارشناسی شده نیست

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل کمیته تعیین میزان تفکیک شده آلاینده‌های هوا خبر داد و گفت: بسیاری از آمارهای ارائه شده در میزان آلودگی هوا دقیق و کارشناسی شده نیست.

وی نسبت به تبدیل شهرها به کلان‌شهرها ابراز تأسف کرد و عنوان داشت: معضلات بزرگ کشور به بزرگ کردن شهرها برمی‌گردد، سیاست‌های کلی نظام باید به سمتی برود که شهرها کوچک و با فاصله‌ای منظم نسبت به یکدیگر ایجاد شوند.

زادهوش ادامه داد: روانه کردن جمعیت به مراکز شهرها و استان‌ها فاجعه‌ای است که باعث آلودگی هوا می‌شود، شهری که دارای جمعیتی متناسب باشد همه مشکلات آن ساده است و به راحتی برطرف می‌شود اما با افزایش جمعیت این مشکلات چندین برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید استاندار اصفهان خیلی تمایلی ندارد که اصفهان جزو شهرهای آلوده مطرح شود و این موضوع کاملاً محسوس است؛ دو روز پیش از منابعی غیررسمی مطلع شدم که برخی از نرم‌افزارهای اعلام شاخص آلودگی هوا غیرفعال شده که پس از تماس به مراجع مربوطه جهت اطلاع از صحت این خبر پاسخی از مسؤولان دریافت نکردم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان اذعان داشت: جلوگیری از اطلاع‌رسانی به موقع میزان آلودگی هوا به هر دلیل فاجعه است و خطر آن از آلودگی هوا بیشتر است، چنین اقداماتی موجب بی‌اعتمادی مردم به مراجع اعلام آلودگی هوا خواهد شد.

وی تأکید کرد: از اینکه در برخی روزهای بحرانی پس از پیگیری‌ برای اطلاع از شاخص آلودگی هوا پاسخی داده نمی‌شود ناراحت هستم چراکه مردم به این‌گونه قضایا مشکوک خواهند شد و مسؤولان باید پاسخگو باشند.

*نتایج آمار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در اصفهان مطلوب نیست

زادهوش متذکر شد: از مبتلا شدن مردم به بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا و به وجود آمدن مشکلات تنفسی نگران هستیم چراکه این روند به عارضه‌های سرطانی منجر می‌شود، نتایج آمار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در اصفهان مطلوب نیست و رو به افزایش است، با کمرنگ جلوه دادن آلودگی هوا، نتایج واقعی آمار تغییری نمی‌کنند.

وی در پایان با اشاره به میزان مرگ ناشی از عوارض آلودگی هوا یادآور شد: از دو روز گذشته پیگیر اعلام تلفات ناشی از آلودگی هوا از مراجع ذیربط بوده‌ایم و از آنان تقاضا کرده‌ایم که این آمار را به شورای شهر اعلام کنند اما آنان پاسخگو نبوده‌اند.

انتهای پیام/ فارس