میراث فرهنگی

نگرانی دوستداران میراث فرهنگی از اجرای پروژه ها در بافت تاریخی:فرآیندهای کارشناسی و قانونی «چارسو» در هاله‌ای از ابهام

احداث پروژه پارکینیگ طبقاتی «چارسو» در خیابان باب‌الحوائج که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری کاشان پیگیری شده در برخی موارد مبهم و غیرشفاف است و نیازمند بررسی، توجه و دقت بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، احداث پروژه پارکینیگ طبقاتی «چارسو» در خیابان باب‌الحوائج که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری کاشان پیگیری شده در برخی موارد مبهم و غیرشفاف است و نیازمند بررسی، توجه و دقت بیشتر است.
پروژه «چارسو» در مجاورت دو خانه تاریخی و ثبت شده «مقدم» و «وثقی» و در بافت تاریخی در  نزدیکی بازار کاشان قرار گرفته است.
نابر شواهد موجود شهرداری کاشان توانسته با حمایت مسئولین شهرستان و استان مجوزهای لازم را برای ساخت این مجموعه را دریافت کرده و پس از گذشت ۹ ماه توقف  نسبت به سرگیری مجدد آن اقدام کند.
مالک خانه تاریخی مقدم می گوید:«با وجود صدور حکم های قضایی برای توقف احداث عملیات پارکینگ که توسط یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی به شهرداری ابلاغ شده اما متاسفانه فعالیت این پروژه عمرانی ادامه دارد.»
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در مکاتبه دوم خود در تاریخ ۲۲ مهر  خطاب به شهردار کاشان که رونوشت آن نیز برای دادستان کاشان نیز ارسال شده است خواستار رفع تخلفات، توقف خاکبرداری و ارسال نقشه های ارسالی به میراث فرهنگی شده است.