استانها » قم » محمد توکلی
کد خبر : 414046
دوشنبه - 12 شهریور 1397 - 19:32

نیروی انسانی عنصر اساسی تحول و پیشرفت سازمانی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه استان با بیان این که نیروی انسانی عنصر اساسی تحول و پیشرفت سازمانی است گفت: خروجی فعالیت کارکنان دولت باید رضایتمندی مردم باشد.

نیروی انسانی عنصر اساسی تحول و پیشرفت سازمانی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه های اجرایی استان که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد طی سخنانی با تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار کرد: کارآمدی، کارایی، بهره وری و اثربخشی از مؤلفه های مورد نیاز یک سازمان است.
وی با بیان این که مؤلفه های مذکور باید در صدر توجهات و نگاه مدیران و برنامه ریزان باشد تصریح کرد: ارتقای بهره وری در بخش های مختلف جامعه، نیازمند توجه ویژه به بهره وری نیروی انسانی است.
معاون استاندار افزود: اگر به دنبال دوام و پویایی مستمر و سازنده هستیم باید بیش از هر عامل دیگری به نیروی انسانی به عنوان منبع مهم ایجاد تحول در سازمان توجه بشود.
مهرداد غضنفری توجه به تربیت و آموزش نیروی انسانی توانمند و کارآمد را یکی از ویژگی های مهم مدیران موفق دانست و گفت: هنر مدیریت فراهم کردن محیطی مناسب و شایسته برای بروز اندیشه ها وخلاقیت های نیروی انسانی و بکارگیری آن ها است.
وی همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در ارتقای بهره وری سازمانی تصریح کرد: اعمال مکانیزم مناسب تشویق و ترغیب در ادارات و احیای نظام پیشنهادات برای استفاده از ایده ها و نظرات کارکنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در ادامه از نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه و عامل تحول و پیشرفت سازمان یاد کرد و گفت: خروجی فعالیت و ثمره کار و تلاش کارکنان دولت باید رضایتمندی مردم باشد.
آیت الله نظری منفرد نیز در این مراسم طی سخنانی با تبریک هفته دولت و آرزوی توفیق برای خدمتگزاران مردم در دستگاه های اجرایی به تبیین جایگاه مهم خدمت در نظام اسلامی پرداخت.
استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت مسؤلیت در آموزه های دینی، آگاهی به مسؤلیت، احساس مسؤلیت و توان بالای برنامه ریزی و عمل را از شاخصه های مهم مسؤلیت پذیری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس این آموزه، انسان باید همواره مسؤلیت را یک امانت الهی قلمداد کند و برای ادای شایسته آن تلاش نماید.
در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار، آیت الله نظری منفرد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از کارمندان نمونه استان تجلیل بعمل آمد.