تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 348900
چهارشنبه - 20 تیر 1397 - 15:42

نوکیا پردازنده گوشی خود را در ساعات پایانی عرضه تغییر داد

زمان رونمایی از نوکیا ۵ نسخه ۲۰۱۸ به زودی فرا خواهد رسید و به نظر می رسد کمپانی HMD Global قصد دارد نوکیا ۵ نسخه ۲۰۱۸ به یکی از پرفروش ترین پرچم داران بازار موبایل جهانی تبدیل کند.

نوکیا پردازنده گوشی خود را در ساعات پایانی عرضه تغییر داد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،به همین دلیل مشخص است که نوکیا قصد دارد تمام توان خود را برای این موضوع به کار گیرد و در حالی که تنها چند ساعت تا رونمایی این گوشی هوشمند مانده است اخباری منتشر شده که نشان می دهد اچ ام دی پردازنده قوی تری از کمپانی مدیاتک را برای این گوشی موبایل در نظر گرفته است.

تصاویر منتشر شده از نوکیا ۵ نسخه ۲۰۱۸ یا همان نوکیا ۵.۱ به خوبی نشان می دهد که این گوشی هوشمند ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای دو رنگ مشکی و آبی خواهد بود. از نظر ظاهری بسیاری از کاربرن و علاقه مندان برند نوکیا این گوشی را یکی از زیباترین گوشی های تاریخ این برند قدرتمند دانسته اند و به همین دلیل نوکیا برای پرفروش تر شدن این مدل هزینه های بسیاری را متحمل شده است. آخرین خبر منتشر شده از این برند نیز صحبت ما را تایید می کند و در مورد پردازنده این گوشی هوشمند نیز نوکیا از پردازنده Helio P60کمپانی مدیاتک استفاده کرده است اما مدتی پیش کمپانی سازنده این برند اعلام کرده بود برای نوکیا ۵ نسخه ۲۰۱۸ از پردازنده قدیمی تر شرکت مدیاتک یعنی Helio P23 استفاده خواهد کرد اما به نظر می رسد با توجه به پردازنده های قدرتمند رقبای این برند دوست داشتنی باید تحولی در این مدل ایجاد می کرد تا بتواند تاب رقابت را داشته باشد.

حضور پردازنده های اسنپدراگون ۷۱۰ و کایرین ۷۱۰ که در سال جاری روانه بازار خواهد شد و این موضوع را مطرح کرد که این پردازنده های میان رده از پس تمام امور بر خواهد آمد و به همین دلیل نگرانی مدیران نوکیا را به همراه داشت البته باید دید آیا این تغییر در موبایل یاد شده در قیمت نوکیا ۵.۱ نیز تاثیر گذار خواهد بود یا خیر.

گوشی هوشمند یاد شده از یک صفحه نمایش ۵.۸۴ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ P در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و صفحه نمایش این دستگاه بسیار شبیه به نوا ۳ ای هوآوی است و در تصاویر منتشر شده بسیار جذاب بوده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند دارای دو لنز است و لنز های ۱۳ مگاپیکسل و ۵ مگاپیکسل برای دوربین اصلی تعریف شده است و دوربین سلفی نوکیا ۵.۱ نیز دارای لنز ۸ مگاپیکسلی است. در بخش باتری این موبایل نیز نوکیا یک باتری سه هزار میلی آمپری را در نظر گرفته است که به نظر با تغییر پردازنده نیز عملکرد این گوشی هوشمند بهتر از گذشته خواهد بود.